مدیرکل بنیاد مسکن گلستان:

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: امسال مطالعات ایمن سازی ۵۰ روستای گلستان در دست اقدام است تا تثبیت و ایمنی این روستاها طبق برنامه ششم انجام شود.

۵۰ روستای در معرض خطر گلستان ایمن سازی می شود

به گزارشگلستان 24، سید محمد حسینی شامگاه جمعه در گفتگوی خبری اظهارکرد: گلستان، استان حادثه خیز بوده و نوار جنوبی مورد هجمه رانش و لغزش و نوار شرقی مستعد فرونشست خاک دارد و نوار شمالی در معرض سیلاب است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان ادامه داد: ۳۱۹ روستای در معرض خطر در استان داشتیم که با کمک مدیریت بحران و اقدامات ایمن سازی، توانستیم این عدد را به ۲۷۵ روستا کاهش دهیم.

وی گفت: امسال هم مطالعات ایمن سازی ۵۰ روستای دیگر در دست اقدام است تا ایمن سازی و تثبیت این روستاها طبق برنامه ششم انجام شود.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واحدهای مسکونی فرسوده روستایی استان، اضافه کرد: از زمان شروع طرح بهسازی مسکن روستایی توانستیم با اعتبارات دولتی و تسهیلات ارزان قیمت و مشارکت مردم، ۸۵ هزار واحد مسکونی را در سطح استان نوسازی و مقاوم سازی کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان بیان کرد: به واحدهای غیرمقاوم ۱۰۰ میلیون تسهیلات ارزان قیمت با بازپرداخت ۲۰ ساله پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی در سال جاری از یک ماه گذشته آغاز شده است، گفت: تاکنون دو هزار متقاضی از این تسهلات استفاده کرده اند.

حسینی توضیح داد: در سال جاری ۷۰۰ میلیارد تومان برای احداث هفت هزار واحد مسکونی روستایی تامین شده و بنیاد مسکن استان آمادگی تامین اعتبار تا سقف ۱۰ هزار واحد را دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار