مدیر جهادکشاورزی کلاله:

مدیر جهادکشاورزی کلاله گفت:۹ هزار و ۳۶۶ تن نهاده های دامی در بین دامداران این شهرستان توزیع شد .

توزیع بیش از ۹ هزار تن نهاده دامی در کلاله

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان24، علیزاده، مدیر جهادکشاورزی شهرستان کلاله گفت: جهادکشاورزی شهرستان با همکاری معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان طی ۵ ماه امسال، نسبت به تامین و توزیع نهاده‌های مورد نیاز به میزان ۹ هزار و ۳۶۶ تن شامل ۴ هزار ۵۰ تن کنساتره دامی و  ۴ هزار و  ۳۹۱ تن سبوس و  ۹۲۵ تن جو اقدام کرده است.

وی افزود: این میزان درمقایسه باسال گذشته حدود  ۳برابر افزایش داشته است و این نهاده‌ها در قالب تنظیم بازار و در راستای کاهش هزینه نگهداری دام در بین دامداران توزیع شد.

این مقام مسئول گفت:یکی از مزیت‌های شهرستان در زمینه پرورش دام، وجود مراتع وسیع بوده که متاسفانه در سال جاری به دلیل کمبود شدید بارش با خشکسالی شدید و کمبود علوفه مرتعی مواجه شده و باعث ایجاد مشکلاتی برای دامداران در تامین علوفه و نگهداری دام شده است.

کلاله با دارا بودن بیش از ۱۷۲ هزار راس دام سبک و سنگین (علاوه بر دام عشایر کوچ رو) یکی از شهرستان‌های تاثیرگذار در زمینه تولید فرآورده‌های دامی است.

دامداران شهرستان هر ساله حدود ۲ هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز و بیش از ۱۸ هزار تن شیر و همچنین سایر فرآورده‌های دامی را تولید می‌کنند.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار