مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان:

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان : پیش بینی می‌شود امسال ۳۰میلیارد تومان اعتبار برای رونق تعاونی‌ها در استان تخصیص یابد.

پیش بینی تخصیص ۳۰میلیارد تومان اعتبار برای رونق تعاونی‌ها در گلستان

به گزارش گلستان 24، سعید مازندرانی،  شامگاه امروز در گفتگوی خبری اظهار کرد:  قرار بود در برنامه پنجم و ششم توسعه، سهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور، ۲۵درصد باشد، اما اکنون حدود ۵و نیم درصد است.

وی افزود: امسال حدود ۸۰۰میلیارد تومان برای رونق تعاونی‌ها در کشور در نظر گرفته شده که پیش بینی می‌شود سهم تعاونی‌های استان گلستان، ۳۰میلیارد تومان باشد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: در استان نزدیک ۲هزار و ۵۰۰تعاونی با ۲۲هزار و ۶۸۹شاغل داریم که غالب آن‌ها در بخش کشاورزی است. تعاونی ها به ازای هر ۱۵۰میلیون تومان تسهیلات موظف به ایجاد یک شغل هستند. در مشاغل خانگی به ازای هر ۵۰میلیون تومان باید یک شغل ایجاد شود.

مازندرانی اضافه کرد: همچنین ۲۹تعاونی فراگیر در استان به ثبت رسانده ایم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: در بحث حمایت‌های بیمه ای، امسال برای نخستین بار، ۱۰۶تعاونی استان را با یکهزار و ۴۶۹ عضو، برای بیمه یارانه ای، معرفی کردیم.

مازندرانی خاطرنشان کرد: نیازی که وجود دارد، تسهیلات ارزان قیمت با فرآیند سهل‌تر است.

موسی الرضا شریفی، مدیرعامل بانک توسعه تعاون گلستان نیز گفت: بانک‌های توسعه ای، عامل توزیع منابع دولتی هستند.

شریفی افزود: از اواخر سال۹۸ تا کنون، یکهزار و ۱۰۰میلیارد ریال تسهلات، معادل بیش از ۲هزار شغل برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی در استان پرداخت کرده ایم.

وی ادامه داد: امسال سقف تسهیلات نهاد‌های حمایتی و مشاغل خانگی به ۱۰۰میلیون تومان افزایش یافته است.

شریفی اضافه کرد: برای تسهیلات تا ۳۰میلیون تومان، یک ضامن و از ۳۰میلیون تومان به بالا، دو ضامن لازم است، اما بانک توسعه تعاون، محدودیت سایر بانک‌ها را ندارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار