رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس:

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس واقع در شرق استان گلستان گفت که چهار شرکت تعاونی این شهرستان از ابتدای امسال تا کنون موفق به صادرات کالاهای تولیدی خود به ارزش تقریبی ۲ میلیون دلار معادل ارزش ریالی افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال به کشورهای همسایه شدند.

4 شرکت تعاونی گنبدی افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال صادرات انجام دادند

به گزارش گلستان 24، عبدی بدراق نژاد  به‌مناسبت هفته تعاون ( ۱۳ تا ۱۹ شهریور) با اعلام این خبر اظهار کرد: فرآورده‌های یُد، تنورهای گازی، مقواهای فلزی و کاغذی و فرآورده‌های چوبی از جمله کالاهای تولیدی چهار شرکت تعاونی گنبدکاووس است که به برخی کشورهای منطقه از جمله "عراق، ترکمنستان، قزاقستان و افغانستان" صادر شده است.

وی افزود: فردا دوشنبه /۱۵ شهریور/ ۲ خط تولید جدید در ۲ شرکت‌ تعاونی گنبدکاووس که در حوزه تولید تنورهای گازی و مقواهای فلزی و کاغذی فعالیت دارند، به بهره‌برداری خواهد رسید.

بدراق نژاد اضافه کرد: شرکت‌های تعاونی دیگری نیز در این شهرستان فعالیت دارند که بخشی از محصولات تولیدی خود را صادر می‌کنند اما با توجه به نبود اطلاعات دقیق آماری فعلا امکان اعلام ارزش و حجم صادرات آنها وجود ندارد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس، تعداد شرکت‌های تعاونی ثبت شده این شهرستان را ۶ هزار مورد اعلام کرد و گفت: هم اکنون فقط ۲ هزار شرکت تعاونی در حوزه خدماتی، تولیدی و صنعتی با ۲۰ هزار عضو و اشتغالزایی برای ۱۴ هزار نفر فعال هستند.

وی، نداشتن صورت مالی، عدم گردش مالی در بانک‌ها و برگزار نکردن مجمع عمومی را از دلائل اصلی برای اعلام غیر فعال بودن شرکت‌های تعاونی دانست و اظهارداشت: از سال گذشته تا کنو ۵۰ شرکت تعاونی غیر فعال گنبدکاووس با این دلایل منحل شدند.

بدراق نژاد با بیان اینکه هیچ کدام از شرکت‌های تعاونی گنبدکاووس از سال گذشته تا کنون به دلیل مسدود بودن سامانه "کارا" تسهیلات با کارمزد پایین دریافت نکردند، اضافه کرد: دریافت تسهیلات ارزان قیمت، افزایش مشوق‌های صادراتی از جمله اعمال دقیق قانون بخشودگی مالیات و حق بیمه تامین اجتماعی و مانع زدایی در توسعه سطح تولید از مهمترین مطالبات شرکت‌های تعاونی این شهرستان است.

وی افزود: امسال ۱۰۰ شرکت تعاونی جدید در حوزه‌های مختلف تولید مانتو و لباس بچه‌گانه، مبلمان، پوشاک زنانه، پرورش شتر و لبنیات شتر، اسب داری، توسعه و عمران، پرورش قارچ، گاوداری و مرغداری، خیاطی و آموزش با میانگین سرمایه اولیه هر کدام ۱۰۰ میلیون ریال ثبت شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار