دادستان مرکز استان:

دادستان مرکز استان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و همچنین دستورالعمل ستاد ملی کرونا صاحبخانه ها باید از افزایش خوسرانه و خارج از عرف اجاره بهاء پرهیز کنند.

صاحبخانه ها باید از افزایش خوسرانه و خارج از عرف اجاره بهاء پرهیز کنند

به گزارش گلستان 24، حجت الاسلام «سیدرضا حسینی اظهار کرد: در صورتی که مستأجر شرایط دستورالعمل کرونا را داشته باشد بر طبق آن شرایط موجر نمی تواند اجاره بهاء را تمدید نکند و یا اینکه آن را افزایش دهد.

وی بیان کرد: از آنجایی که معمولاً دستور تخلیه خانه ها از سوی شورای حل اختلاف صادر می شود این مسئله در شورای حل اختلاف مورد بررسی قرار می گیرد و معاون رئیس کل دادگستری گلستان این مسئله را لحاظ می کنند و ما نیز افراد دارای شرایط مشابه را به شورای حل اختلاف ارجاع می دهیم تا مشکل آنها حل شود.

حجت الاسلام سیدحسینی تصریح کرد: موضوع کلی افزایش اجاره بهاء نیز در بحث پیشگیری از وقوع جرم و معاونت حقوق عامه پیگیری شده است و ما نیز در گذشته طبق نامه ای به اتحادیه درخواست کردیم مبلغ کمیسیون ها، اجاره بهاء و حتی مبلغ فروش ساختمان ها طبق عرف باشد و افزایش چشمگیری نداشته نباشد.

دادستان مرکز گلستان تأکید کرد: اخیراً نیز بنده دستور دادم که بحث افزایش بی رویه اجاره بهاء در معاونت حقوق عامه بررسی شود و مشاوران املاک باید نظارت داشته باشند تا مبلغ اجاره بهاء افزایش غیرمتعارف نداشته باشد.

وی بر ضرورت رعایت حقوق مستأجران تأکید کرد و گفت: علاوه بر رعایت حقوق موجران، حقوق مستأجر نیز باید رعایت شود و مبلغ اجاره بهاء افزایش غیرمتعارف نداشته باشد، در واقع افزایش اجاره بهاء باید طبق عرف آن محل یا منطقه باشد.

حجت الاسلام سیدحسینی خاطرنشان کرد: براساس قانون اینطور نیست که هر کسی به ازای خدماتی که ارائه می دهد نسبت به افزایش قیمت و یا تعیین نرخ اقدام کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار