مدیرعامل آب منطقه ای گلستان خبرداد؛

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: آب شرب یک چهارم جمعیت گلستان با حدود ۴۰ میلیون متر مکعب توسط سد نرماب تامین می شود.

آب شرب یک چهارم جمعیت گلستان با  سد نرماب تامین می شود

به گزارش گلستان 24، به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، محسن حسینی اظهار کرد: سد نرماب، بزرگ ترین، مهم ترین و حساس ترین سد در استان است و قرار است آب شرب یک چهارم جمعیت استان را با حدود ۴۰ میلیون متر مکعب، بخشی از آب صنعت شامل ۱۰ میلیون متر مکعب در شمال استان و همچنین آب کشاورزی بخشی از شرق استان را تامین کند.

حسینی با بیان اینکه، کنترل سیلاب شرق استان در حوضه نرماب، چلچای و خرمارود از دیگر اهداف احداث این سد است، گفت: احداث دو سد انحرافی بر روی سد چهلچای و خرمارود که سد چهلچای انجام و کانال و تونل احداث شده است و ۱۰ متر مکعب بر ثانیه می تواند آب را به سمت سد نرماب منحرف کند.

وی افزود: بر روی رودخانه نرماب سد خاکی با ارتفاع ۶۰ متر در حال احداث است که در حال حاضر از ۷.۲ میلیون متر مکعب خاکریزی، حدود ۶ میلیون و ۲۰۰ متر مکعب خاکریزی انجام و سرریز کامل شده است.

حسینی بیان کرد: دریچه و نصب تاسیسات هیدورومکانیکال طراحی و ساخت آن به صورت کامل انجام و در مراحل نصب پایانی است.

وی تصریح کرد: بزرگ ترین مشکل در ادامه کلی کار، استملاک و تملک اراضی برای مخزن سد است که از حدود ۷۰۰ هکتار، ۲۵۰ هکتارآن استملاک شده است و از آنجائیکه از اهداف ما دادن اراضی معوض کشاورزی به اهالی روستاست پیگیر خرید ۱۶۰ هکتار اراضی برای کشاورزان از طریق بنیاد مستضعفان هستیم که هنوز نتیجه نداده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار