مدیرکل دفتر میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران:

مدیرکل دفتر میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران گفت: امسال در بیش از ۱۴ هزار هکتار مزرعه در ۵ استان کشور میگو پرورش داده شد و از حدود ۲۰ روز پیش کار برداشت آن آغاز شده است.

پیش بینی تولید بیش از ۵۶ هزار تن میگو در کشور

به گزارش گلستان 24، معدنی امروز در چهارمین جلسه کارگروه فنی تکثیر و پرورش میگو در گرگان اظهار کرد: بیش از ۵۶ هزار تن میگو از این مزارع برداشت شود.

وی همچنین افزود: در راستای توسعه صنعت تکثیر و پرورش میگو، امسال تولید هزار و پانصد تن میگو برای گلستان هدف گذاری شد و تلاش می‌شود از تمام توان و ظرفیت واحد‌ها برای تولید بهره گیری شود.

مدیرکل شیلات گلستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه امسال یازدهمین سال تولید انبوه میگو در گلستان است ابراز امیدواری کرد: بعد از پایان فصل صید و برای دوره جدید پرورش در سال آینده، جشن پاک شدن مجتمع‌های تولید گلستان از بیماری لکه سفید برگزار شود.

قدس علوی گفت : برداشت میگو در مزارع پرورش میگو گمیشان، آغاز شده و سال جاری هزار و ۲۳۶ هکتار از مزارع مجتمع پرورش میگو گمیشان زیر کشت این محصول رفته است که پیش بینی‌ می‌شود  هزار و ۵۰۰ تن میگو برداشت شود.

وی افزود: امسال در ۸۰ مزرعه بچه میگو با میانگین تراکم ۱۱۱ هزار و ۲۳۸ قطعه در هکتار ذخیره سازی شده بود.

قدس علوی همچنین ادامه داد : طبق تجربه، این بیماری سال‌ها سایت‌های پرورش میگو را آلوده نگه خواهد داشت؛ اما با تدابیر اندیشیده شده در گلستان این بیماری تقریبا از مراکز پرورش میگو پاک شده است.

او با بیان اینکه پرورش میگو سال ۱۴۰۰ در گلستان دارای مشخصه‌های خوبی بود گفت: کمک بیمه‌ای و پرداخت غرامت در تلفات حمل، رسیدن به بازار‌های بین المللی و حمل مستقیم از گلستان به چین و

روسیه و کشورهای اوراسیا، رفع مشکلات صادراتی ، هماهنگی با توزیع برق و عدم قطع برق برای جلوگیری از تلفات این بخش و برپایی جلسه همفکری حوزه تحقیقات و تولید و رفع موانع از جمله مصوبات جلسه امروز بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار