معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان :

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: این استان برخلاف نام زیبای خود اما با مشکلات زیادی در حوزه آب و برق بویژه در تابستان امسال مواجه بود.

امسال گلستان با مشکلات زیادی در حوزه آب و برق مواجه بود

به گزارش خبرنگار گلستان 24، عفت همدم  روز شنبه پس از بازدید از سد نرماب چهل چای مینودشت به همراه معاون وزیر نیرو ، در نشست بررسی مسائل آبرسانی چهار شهرستان "مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه" واقع در شرق گلستان، اظهار کرد: گلستان فقط در حوزه آب شرب مناطق شهری هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود داشت ضمن اینکه بیشتر روستاهای مناطق شمالی و مرزی گلستان با تانکر آبرسانی می‌شوند.

وی با تاکید برضرورت تخصیص اعتبارات ویژه به گلستان توسط وزارت نیرو برای رفع مشکلات حوزه آب و برق این استان، افزود: ۹۵ درصد آب شرب جمعیت ۱.۹ میلیون نفری گلستان از منابع زیرزمینی تامین می شود که خشکسالی‌، مشکلاتی را برای این منابع ایجاد کرده است.

همدم اضافه کرد: اخیرا مجوزی از وزارت نیرو برای استحصال ۳۲ میلیون مترمکعب آب از دریا به گلستان داده شده که دنبال سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی دستگاه‌های آب شیرن کن هستیم ضمن اینکه درخواست داریم وزارت نیرو تضمین لازم را برای خرید آب استحصالی بدهد.

وی، تسریع در تکمیل سد نرماب چهل چای مینودشت و ساخت سد چایلی مراوه‌تپه را از دیگر مطالبات گلستان از مجموعه وزارت نیرو اعلام کرد و افزود: انتطار استان تخصیص کامل بودجه‌های پیش بینی شده برای این ۲ پروژه و اختصاص اعتبارات ویژه از منابع دیگر است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار