مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی گلستان:

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: ایجاد باغ های مثمر در اراضی شیبدار، اقتصادی تر از زراعت گندم، جو و دانه روغنی کلزا یا آفتابگردان است.

ایجاد باغ های مثمر در اراضی شیبدار، اقتصادی تر از زراعت گندم، جو است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، مهدی لطفی زاده با بیان اینکه ایجاد باغ های مثمر در اراضی شیبدار، اقتصادی تر از زراعت گندم، جو و دانه روغنی کلزا یا آفتابگردان است، گفته بود این سازمان از افرادی که اراضی شیبدار خود را به باغ تبدیل کنند، حمایت می‌کند.

وی بابیان اینکه طرح ایجاد باغ های مثمر در اراضی شیبدار گلستان تا کنون در ۲۷ هزار و ۵۰۰ هکتار اجرایی شده است، افزوده بود که نهال‌هایی مانند "زیتون، گردو، فندق، انار، پسته، گل محمدی، زرشک، گیلاس، آلبالو، توت و خرمالو" قابلیت کشت در اراضی شیبدار این استان را دارند.

لطفی زاده تامین نهال یارانه‌ای و چهار مرحله آبیاری رایگان را از جمله مشوق‌های حمایتی جهادکشاورزی گلستان از افرادی که اراضی شیبدار خود را به باغ تبدیل نمایند، اعلام کرد و گفت که متقاضیان می‌توانند به ادارات یا مراکز جهادکشاورزی محل سکونت خود مراجعه نمایند.

مدیر باغبانی جهادکشاورزی گلستان، بیشترین توسعه باغ های اراضی شیبدار استان را در شهرستان‌های کلاله و مراوه‌تپه دانست و گفت: متوسط عملکرد هر هکتار اراضی شیبدار در زراعت گندم، جو و دانه روغنی کلز حدود ۲ تن است در حالی که با تبدیل اراضی به باغ مثمر این عدد به حداقل ۶ تن افزایش خواهد یافت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار