مدیرکل گمرکات گلستان:

مدیرکل گمرکات گلستان گفت: رایزنی‌های لازم برای بازگشایی دوباره مرز زمینی اینچه‌برون توسط گمرک جمهوری اسلامی و وزارت امورخارجه کشورمان با ترکمنستان انجام شده است.

رایزنی‌های لازم برای بازگشایی مجدد مرز زمینی اینچه‌برون انجام شده است

به گزارش گلستان 24، سیدابراهیم حسینی اظهار کرد: شرایط برای بازگشایی مرز زمینی اینچه‌برون این استان برای تردد کامیون‌ و تریلی‌های ترانزیتی از این مرز به ترکمنستان در صورت فراهم شدن شرایط میسر است که در صورت همکاری طرف ترکمنستانی در آینده‌ای نزدیک این مرز برای تردد کامیونی بازگشایی خواهد شد. 

وی افزود: رایزنی‌های لازم برای بازگشایی دوباره مرز زمینی اینچه‌برون توسط گمرک جمهوری اسلامی و وزارت امورخارجه کشورمان با ترکمنستان انجام شده و قول‌های مساعدی از مقامات کشور همسایه برای بازگشایی این مرز در روزهای آینده داده شده است.

وی بابیان اینکه زمان رسمی بازگشایی مرز اینچه برون هنوز مشخص نیست، یادآور شد: کشور ترکمنستان که پس از شیوع ویروس کرونا در اواخر سال ۹۸ اقدام به بستن مرزهای زمینی خود با ایران از جمله مرز اینچه‌برون نمود، اکنون برای بازگشایی دوباره آن خواستار مجهز شدن این مرز به دستگاه‌ها و امکانات ضدعفونی و گندزدایی بهداشتی کامیون‌های عبوری و ترانزیت قبل از ورود به خاک این کشور است.

حسینی اضافه کرد: از ماه‌های قبل دستگاه‌های ضدعفونی کننده همانند ۲ نقطه مرزی دیگر کشورمان با ترکمنستان یعنی گمرک سرخس و لطف آباد، در گمرک اینچه برون نیز نصب شده و مشکلی در این خصوص نیست.

مدیرکل گمرکات گلستان ادامه داد: بازگشایی دوباره مرز زمینی اینچه‌برون برای تردد کامیون و تریلی‌های ترانزیت باتوجه به اینکه حجم بالایی از کالاهای صادراتی استان به کشورهای آسیای میانه از این مرز انجام می‌شود، مزایای قابل توجهی از جمله کاهش حداقل ۲۰ درصدی هزینه حمل و نقل برای تجار و بازرگانان به همراه خواهد داشت.

وی افزود: با بازگشایی دوباره این مرز رونق کسب و کار به بازارچه مرزی اینچه‌برون و اهالی مرزنشین این منطقه نیز پس از ۱۸ ماه بازخواهد گشت ضمن اینکه با تردد کامیون‌های ترانزیت خارجی، درآمد گمرکات گلستان هم افزایش خواهد یافت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار