معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان:

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان از آغاز فصل صید ماهیان استخوانی در گلستان خبر داد و گفت: صید ماهیان استخوانی در استان ۱۸ درصد رشد داشت.

رشد ۱۸ درصدی صید ماهیان استخوانی در گلستان /فصل صید ماهیان استخوانی در گلستان آغاز شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان24، محسن یحیایی، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان در جلسه توجیهی قوانین و مقررات صید و صیادی گفت: براساس تصمیمات کمیته صید سازمان شیلات ایران، فصل صید ماهیان استخوانی در استان از ۱۵ مهر ماه آغاز می‌شود و به مدت ۶ ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: امسال ۸۱۳ صیاد در قالب ۱۸ شرکت تعاونی و به روش صید پره در سه منطقه بندرترکمن، میانکاله و گمیشان ماهیان استخوانی صید خواهند کرد.

وی با اشاره به مقرراتی که در زمان صید باید از سوی صیادان استان رعایت شود افزود: رعایت اندازه استاندارد تور پره برابر استاندارد اعلامی معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، همکاری نکردن با صیادان غیر مجاز، رعایت استاندار‌های صید و صیادی و رهاسازی ماهیان ممنوع الصید و غیر استاندارد، از جمله مسائلی است که صیادان استان باید در زمان صید مد نظر قرار دهند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان گفت: ساعت پره کشی روزانه در تمامی شرکت‌ها از طلوع آفتاب تا ساعت ۲۳ خواهد بود و تعداد شناور‌های فعال در خط ساحلی استان نیز ۱۳۰ فروند است.

وی در خصوص گونه‌های هدف صید ماهیان استخوانی استان گفت: گونه‌های هدف صید شامل گونه‌های سفید، کفال، کپور خواهد بود.

وی با اشاره به رشد ۱۸ درصدی صید ماهیان استخوانی در استان گفت: در فصل صید ۱۴۰۰ ـ ۹۹، ۴۲۶ تن ماهی استخوانی از آب‌های استان صید شده که از این میزان ۳۳ تن ماهی سفید، ۲۸۷ تن ماهی کفال، ۹۴ تن ماهی کپور و ۱۲/۵ تن سایر گونه‌ها بوده است.

وی افزود: سرانه صید هر شرکت تعاونی در فصل صید سال گذشته ۲۷ تن، به ارزش ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شد.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار