معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان;

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: در صورت مساعد بودن شرایط جوی و آبگیری کامل مخازن ۱۴ سد در حال بهره برداری استان در سالهای نرمال و ترسالی بیش از ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان از طریق این سدها آبیاری می شود.

آبیاری ۳۰ هزار هکتار از اراضی استان توسط سدها

به گزارش گلستان 24، جواد تیموری اظهار کرد: بگیری سدهای مخزنی استان همه ساله مطابق تقویم و برنامه تدوین شده از اواسط فصل پاییز آغاز و حدودا تا اواسط فصل بهار که مصادف با بیشترین ریزشهای جوی و حداکثر جریان آبی رودخانه هاست انجام می شود.

وی افزود: بر اساس تصمیماتی که در کمیته توزیع آب سدها که باحضور نمایندگان سازمان ها و دستگاههای اجرایی و نهادهای ذیمدخل (آب منطقه ای، جهادکشاورزی، مدیریت بحران استانداری، تعاون روستایی، شیلات، فرمانداریهای شهرستانهای مرتبط و ...) اتخاذ می‌شود، در فصل زمستان و بهار در صورت نیاز غلات (کشتهای پاییزه) به آبیاری، بخشی از ذخیره آب سدها به این موضوع اختصاص داده میشود و مابقی ذخیره آبی نیز به کشتهای بهاره و تابستانه اختصاص داده می شود.

تیموری گفت: درنتیجه ذخایر آب سدها در طول فصول بهار و تابستان برای تامین آب مورد نیاز کشاورزان به مصرف میرسد و در طول دو یا سه ماه پاییز عملیات تعمیرات و بازسازی و سرویس و نگهداری تاسیسات سدها انجام و برای دوره جدید آبگیری آماده می شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار