مدیر جهاد کشاورزی کلاله:

مدیر جهاد کشاورزی کلاله گفت: توسعه کشت گلخانه در ارتقای اقتدار غذایی موثر و شرایط مساعدی برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در این استان فراهم شده است.

توسعه کشت گلخانه ای در ارتقای اقتدار غذایی موثر است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، علی علیزاده اظهار کرد: شرایط اقلیمی گلستان و تعداد روزهای آفتابی آن که در مناطق شرقی استان به ۳۰۰ روز در سال می‌رسد، در کنار اراضی وسیع زراعی و بهره‌مندی از منابع آبی تا حدی قابل قبول، شرایط مساعدی برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در این استان شمالی فراهم کرده است.

وی افزایش هشت تا ۱۰ برابری تولید در واحد سطح نسبت به کشت در فضای باز، تولید در تمام فصل‌ها، ایجاد اشتغال پایدار حداقل برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم و به همین تعداد به صورت غیرمستقیم در هر هکتار، ارزش افزوده بالا به دلیل تولید بیشتر و ثبات قیمتی آن در بازار و مصرف بهینه منابع آبی و افزایش بهره روی آن را از جمله مزایای توسعه کشت گلخانه‌ای در گلستان برشمرد.

علیزاده  افزود: افزایش تولید محصولات زراعی راهبردی مانند گندم و کلزا، در کنار ارتقای کشاورزی حفاظتی و کشت بدون شخم با حداقل عملیات مکانیکی و تجهیز مزارع به سامانه آبیاری نوین در بهبود امنیت تولیدات کشاورزی در استان موثر است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی کلاله، توسعه مکانیزاسیون کشاورزی به کاهش ضایعات در تولید، جابجایی و مصرف کمک می‌کند و همچنین نقش تحقیقات در شناسایی کشت محصولات خاص هر منطقه و ایجاد نژادهای پربازده، حفظ کاربری اراضی و کاهش هزینه‌های اولیه در تولید محصولات گلخانه‌ای و اصلاح کشاورزی سنتی از دیگر نیازهای کمک به خودکفایی بیشتر در بخش محصولات زراعی و باغی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار