رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان :

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: نیاز است مسئولان ارشد گلستان هر چه زودتر با تشکیل کارگروه تنظیم بازار استان تکلیف این دوگانگی را مشخص کنند .

دوگانگی قیمت توسط مسئولان رفع تکلیف شود

به گزارش خبرنگار گلستان 24، علی اصغر اصغری  اظهار کرد: براساس سیاست گذاری‌های سازمان جهاد به عنوان متولی تنظیم بازار فرآورده‌های پروتئینی و محصولات دامی، برنامه ریزی شده روزانه حدود ۱۳۰ الی ۱۴۰ تن گوشت مرغ در سطح استان تأمین و عرضه شود.

وی افزود: در مورد دوگانگی قیمت‌ها گفت: اخیراً رئیس شرکت پشتیبانی امور دام کشور قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ را ۳۱ هزار تومان اعلام کرده که این نرخ در برخی از استان‌ها اجرا شده و در برخی از استان‌ها مانند گلستان اجرا نشده است.

اصغری افزود: نیاز است مسئولان ارشد گلستان هر چه زودتر با تشکیل کارگروه تنظیم بازار استان تکلیف این دوگانگی را مشخص کنند و ما نمی‌توانیم در استان مجاور شاهد قیمت ۳۱ هزار تومان بوده اما در گلستان همچنان مرغ کیلویی ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه شود.

وی اظهارکرد: در استان مجاور به دلیل گردشگری بالا، قیمت مرغ به صورت غیررسمی هم بالاتر است و این عمل باعث جریان غیرقانونی خروج مرغ از استان به سمت استان‌های مجاور می‌شود.

طبق گفته وی برخی از کشتارگاه‌ها هم ممکن در روزهای آتی نسبت به قیمت پایین مرغ مواضع خود را اعلام کنند.

اصغری در خصوص تخم مرغ هم گفت: طی ۱۰ روز گذشته، قیمت تخم‌مرغ نسبت به قیمت‌های قبلی مصوبه دولت از لحاظ کارشناسی تغییر یافته و به تأیید مقامات استان رسیده است.

وی اضافه کرد: قیمت تخم مرغ به نرخ هر کیلو ۲۱ هزار تومان برای مصرف کنندگان تغییر یافت و سازمان صمت گلستان به عنوان متولی نظارت بر رعایت نرخ‌ها و هم متولی شبکه‌های توزیع در این بخش قیمت‌ها را به نفع مصرف کننده تغییر داد.

اصغری بیان کرد: روزانه ۶۰ تن تخم مرغ در سطح استان از طریق واحدهای مرغ تخمگذار و به عاملیت شرکت تعاونی واحدهای مرغ تخمگذار تأمین می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار