نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی:

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای این پروژه علاوه بر تکمیل زیرساخت‌های ریلی که نقش مهمی در توسعه اقتصادی منطقه دارد، از منظر اجتماعی و جابجایی ایمن مسافر اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت.

تکمیل زیرساخت‌های ریلی که نقش مهمی در توسعه اقتصادی منطقه دارد

به گزارش گلستان 24، امانقلیچ شادمهر افزود: گلستان از استان‌های پرترافیک شمال کشور است و با توجه به مناسب نبودن وضعیت جاده‌های ارتباطی آن هرساله شاهد حوادث رانندگی زیادی هستیم که اجرای خط ریلی گرگان - گنبدکاووس - بجنورد - مشهد علاوه بر کاستن از بار ترافیکی محورهای ارتباطی استان، در کاهش آمار سوانح رانندگی و خسارات جانی و مادی آن نیز موثر خواهد بود.

همچنین نماینده مردم چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی در باره اهمیت این پروژه به ایرنا گفت: برای اجرای این خط ریلی مجمع نمایندگان گلستان چندین نشست با مسوولان راه آهن جمهوری اسلامی و وزارت راه و شهرسازی، اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی، آستان قدس رضوی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای پیدا کردن راهکار تامین منابع مالی احداث این پروژه برگزار کردند.

رضا آریانپور افزود: مطابق برآوردهای انجام شده براساس فهرست بهای سال ۹۹، هزینه اجرایی پروژه راه آهن گرگان - گنبد - بجنورد - مشهد ۳۵۰ هزار میلیارد ریال است که با توجه به مشکلات و تنگناهای مالی دولت، باید از ظرفیت بخش خصوصی و بازار سرمایه در اجرای پروژه استفاده کرد.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای این پروژه ملی در دولت انقلابی و جهادی آیت الله سیدابراهیم رییسی اضافه کرد: نمایندگان مردم سه استان گلستان، خراسان شمالی و رضوی خواستار ساخت راه آهن گرگان - گنبدکاووس - بجنورد - مشهد هستند و در این راه به دولت کمک خواهند کرد.

به گفته آریانپور، با اجرایی شدن این پروژه ریلی و اتصال آن به کریدور راه آهن شمال - جنوب، ترانزیت کالا از کشورهای آسیای میانه به گلستان و خراسان شمالی رونق بیشتری گرفته و زمینه ساز توسعه و رونق اقتصادی هرچه بیشتر این ۲ استان و ایجاد اشتغال برای هزاران جویای کار منطقه خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار