نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس:

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: واردات برنج به کشور باید به گونه ای باشد که کشاورزان آسیب نبینند.

واردات برنج به کشاورزان آسیب نزند

به گزارش گلستان 24، رمضانعلی سنگدوینی اظهار کرد: برنج یکی از کالاهای اساسی و پر مصرف مردم به شمار می رود که باید تامین شده و البته در این بین باید خواسته کشاورزان هم برطرف شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: برای واردات برنج به کشور باید توازن را رعایت کرد زیرا میزان واردات قطعاً بر روی قیمت ها تاثیر می گذارد.

سنگدوینی ادامه داد: البته قیمت برنج در سال جاری سیر صعودی داشت و این امر باعث شد تا مردم فشارهای زیادی را متحمل شوند، امیدواریم با انجام این کار شاهد باشیم تا قیمت ها متعادل تر شود.

وی با بیان اینکه کشاورزان هزینه های زیادی را برای تولید یک محصول پرداخت می کنند، تصریح کرد: کشاورز برای ادامه حیات تلاش می کند تا زمین و زندگی خودش را بچرخاند و هم بتواند تجهیزات مدرن کشاورزی را بخرد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت هم یارانه چندانی برای خرید تجهیزات کشاورزی نداده و هوای کشاورز را ندارد.

وی گفت: اگر از کشاورز حمایت نشود زمین های کشاورزی، بخصوص در شمال کشور تبدیل به ویلا و واحدهای مسکونی می شود و دولت مجبور می شود واردات بیشتری را انجام دهد.

سنگدوینی در ارتباط با اینکه آیا در مجلس درباره این موضوع بحث شده است، اضافه کرد: حتماً در ارتباط با این موضوع در کمیسیون کشاورزی بحث و مشکلات مردم و کشاورزان پیگیری شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار