معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت که از ابتدای امسال تاکنون با صدور ۹۱ پروانه بهره‌برداری صنعتی افزون بر هفت هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این استان انجام شد.

امسال هفت هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در صنعت گلستان انجام شد

به گزارش گلستان 24، فرهاد زارع روز سه شنبه اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح ها هزار و ۵۵۱ فرصت شغلی مستقیم ایجاد شد.

وی همچنین به برنامه این سازمان برای حمایت از واحدهای تولیدی نیمه فعال گلستان اشاره کرد و افزود: جذب سرمایه‌گذار با آورده ۶۰۰ میلیارد ریالی برای احیای کارخانه آرد آق قلا از جمله برنامه حمایتی است که در نتیجه، این واحد تولیدی راکد بار دیگر به چرخه تولید بازخواهد گشت.

به گفته وی ۲۷۷ واحد تولیدی نیازمند حمایت گلستان برای رونق دوباره و از سرگرفتن تولید شناسایی شدند که پیگیری حل موانع تولید آن ها در دست انجام است.

گلستان هزار و ۳۴ واحد دارای پروانه بهره برداری با ظرفیت ایجاد ۲۶ هزار و ۸۵۸ فرصت شغلی دارد که محل استقرار آن ها در شهرک ها، نواحی صنعتی و خارج از این محدوده است.

به گفته حسین طلوعیان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان، نبود تامین نقدینگی و سرمایه در گردش موردنیاز فرسودگی ماشین آلات و نیاز به بازسازی و نوسازی، بدهی های معوق بانکی، مشکلات بازاریابی و فروش محصول، نبود تامین وثیقه مورد نیاز برای دریافت تسهیلات بانکی، نبود تامین مواد اولیه، نوسان شدید قیمت مواد اولیه و نوساز نرخ ارز از مهم ترین موانع این واحدهای نیمه فعال در این استان است.

واحدهای تولیدی استان گلستان در بخش صنعت و صنایع تبدیلی کشاورزی ایجاد شده که ۹۷ درصد آن را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهد.

گلستان با بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت و جای دادن هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا در همسایگی سه استان مازندران، خراسان شمالی و سمنان و کشور ترکمنستان قرار دارد.

مرز مشترک زمینی با کشور ترکمنستان و برخورداری از گمرک اینچه برون گنبدکاووس، ارتباط ریلی با ترکمنستان و آسیای میانه در سال های اخیر، دسترسی به گمرک امیر آباد بهشهر در مازندران ، وجود فرودگاه بین‌المللی گرگان و فعالیت بیش از ۸۰۰ بازرگان دارای کارت فعالیت، از ظرفیت های مهم رونق تولید در گلستان به شمار می رود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار