با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور خانه خلاق و نوآوری تقوی گرگان افتتاح شد.

خانه خلاق و نوآوری در بافت قدیم گرگان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان 24، سورنا ستاری در مراسم افتتاح این طرح با بیان اینکه توسعه و افتتاح خانه‌های خلاق گامی در راستای تجاری علوم انسانی است افزود: افتتاح خانه‌های خلاق و نوآوری با هدف توسعه زیست‌بوم فناوری‌های نرم و صنایع خلاق، توسعه کسب و کار‌ها در حوزه علوم انسانی، فرهنگ و هنر و تبدیل ایده‌های این حوزه به محصول و خدمت از اهداف معاونت علمی و فناوری است.

وی گفت: در خانه‌های خلاق محصولات علوم انسانی خاص آن منطقه تولید می‌می شود و فرهنگ هر منطقه توسعه می‌یابد.

ستاری افزود: توسعه پیش از هر چیزی یک مفهوم فرهنگی است و اگر در استان این فرهنگ حاکم باشد جوانی که در خیابان راه می‌رود سرمایه اش در جیبش نیست و در سرش است آن وقت جا‌هایی درست می‌کنیم که جوانان ایده‌های خود را اجرایی کنند.

ستاری در رابطه با خانه خلاق تقوی در گرگان گفت: شما یک جواهر در مرکز شهر به نام بافت تاریخی دارید و می‌توانید از فضای خانه‌های تاریخی برای راه اندازی کسب و کار استفاده کنید.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: گلستان استانی با پتانسیل بسیار بالا در حوزه دانش بنیان است و زیر ساخت‌های اجتماعی و فرهنگی خوبی دارد.

وی همچنین خبر داد: نزدیک به ۷هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می‌کنند که سال گذشته بیش از ۳۰۰هزار میلیارد تومان فروش داشتند.

وی افزود: این شرکت‌ها ۳۵۰هزار شغل مستقیم برای افراد تحصیلکرده ایجاد کرده اند.

غفاری رئیس پارک علم و فناوری گلستان هم گفت: خانه نوآوری تقوی گرگان یکی از اماکن تاریخی در بافت قدیمی گرگان است که با حمایت ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق به بستری برای توسعه شرکت‌های خلاق و صنایع فرهنگی و زمینه‌ساز استقرار ۱۰شرکت خلاق و نوآور خواهد شد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار