نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس:

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از دولت خواستار ایجاد تحولات اقتصادی در گلستان هستیم، گفت: توجه به پروژه های گردشگری، تولیدی و اقتصادی از اولویت هاست.

ایجاد تحولات اقتصادی در گلستان خواسته اصلی از دولت است

به گزارش گلستان 24، غلامرضا منتظری اظهار کرد: گلستان دارای ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد تحولات اقتصادی در حوزه صنایع تبدیلی، کشاورزی، گردشگری و ایجاد کارخانجات بزرگ دارد که باید به این موضوعات توجه شود.

وی افزود: توجه دولت به صنایع در حوزه تبدیلی و کشاورزی، می تواند زمینه ساز تحول در استان باشد و با توجه به اینکه استانی کشاورز خیز بوده و حجم بالایی از تولید انواع محصولات زراعی، دامی و شیلاتی را دارا هستیم، می توان در این حوزه ها برنامه ریزی های خوبی را انجام داد.

منتظری ادامه داد: با راه اندازی واحدهای تولیدی فراوری این محصولات و ایجاد صنایع تکمیلی می توان شاهد رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال برای افراد زیادی باشیم.

وی اضافه کرد: با توجه به مزیت ها و فرصت های خوب سرمایه گذاری در گلستان، متاسفانه ما در استان از سرمایه گذاری سازمان «شستا» و سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان بهره زیادی نبرده ایم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم دولت به این موضوع توجه کند تا بتوانیم فرصت های شغلی بسیار خوبی را برای مردم و بخصوص جوانان استان فراهم آوریم.

وی با اشاره به پروژه راه آهن در گلستان بیان کرد: احداث راه آهن گرگان به خراسان رضوی مشهد از مصوبات دولت قبل بوده است که اجرای آن می تواند نوید بسیار خوبی برای مردم باشد.

منتظری افزود: همچنین خط آهن گرگان به شاهرود نیز می تواند در حوزه اقتصادی، تحولات خوبی را برای استان به ارمغان داشته باشد.

وی در ارتباط با منطقه آزاد تجاری اینچه برون گفت: با توجه به اینکه منطقه آزاد اینچه برون دارای ظرفیت های کم نظیر برای اقتصاد کشور به شمار می رود، از دولت می خواهیم که هر چه زودتر این منطقه راه اندازی شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس با اشاره به بحث روابط گلستان با ترکمنستان، گفت: با توجه به اینکه استان با کشور ترکمنستان مرز مشترک دارد، ایجاد ارتباط با این کشور می تواند به تجارت خارجی و رشد گردشگری بسیار کمک کند.

وی با بیان اینکه ایجاد بندر خشک و بندر چوب در استان می تواند تحولات خوبی را برای استان به ارمغان بیاورد، تصریح کرد: احداث و راه اندازی بندر چوب در گمیشان نیازمند حمایت های دولت است.

منتظری افزود: ایجاد و احیای بندر در گلستان کاملاً توجیه اقتصادی دارد و با توجه به دارا بودن کیلومترها ساحل در گلستان، ایجاد بندر در این استان ضروری بوده و می تواند موجب تقویت سرمایه گذاری شود.

وی با بیان اینکه خلیج گرگان که در حال خشک شدن است، ابراز کرد: احیای خلیج گرگان یکی از مطالبات مهم مردم و مسئولین استان از دولت است و امیدواریم هئیت دولت در این زمینه به ما کمک کنند تا بتوانیم این منطقه را از خشک شدن نجات دهیم.

تامین آب آشامیدنی گلستان یکی از مشکلات اساسی است

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس تامین آب آشامیدنی استان را یکی از اساسی ترین مشکلات عنوان کرد و افزود: اگر این موضوع مدیریت نشود در آینده با مشکلات جدی تری روبرو می شویم.

وی تصریح کرد: همچنین در حوزه کشاورزی باید آبیاری قطره ای را جایگزین آبیاری سنتی کرده و آن را گسترش دهیم، الگوی کشت را نیز با همکاری جهاد کشاورزی باید تغییر دهیم تا شاهد مشکلات کمتری در حوزه تامین آب در آینده باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار