مدیرعامل شرکت شهرک کشاورزی جهادکشاورزی گلستان:

مدیرعامل شرکت شهرک کشاورزی جهادکشاورزی گلستان گفت: ایجاد زیرساخت های لازم برای شهرک میگو در گمیشان 15 هزار میلیارد ریال اعتبار لازم دارد.

شهرک میگو ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار لازم دارد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، نعمت الله کفشگری اظهار کرد: ایجاد زیرساخت های لازم برای شهرک میگو در گمیشان با وسعت ۶ هزار و ۶۰۰ هکتاری، توسط قرارگاه خاتم الانبیا طبق تفاهم نامه اخیر امضا شده و به زودی عملیاتی می شود.

وی افزود: اکنون برای ایجاد زیرساخت های این شهرک، ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است که طرح هایی از جمله ایجاد کانال انتقال آب، زهکشی اراضی اعم از ورود و خروج آب به تالاب، ایجاد پل و ابنیه فنی، ایجاد شبکه برق رسانی و دسترسی جاده به مزارع پرورش است.

کفشگیری ادامه داد: اجرای این طرح با قرارگاه خاتم الانبیا، قرارداد پنج ساله بسته شد که طبق آن، بعد از ۲ سال سرمایه گذار می تواند کار پرورش را در بخش های آماده شده از اراضی، آغاز کند.

وی افزود: پیگیری از طریق وزارتخانه و استان برای تسریع در عملیاتی اجرایی توسط قرارگاه خاتم الانبیا در دست انجام است.

وی در خصوص اجرای انتقال کانال انتقال آب از دریای خزر به شهرک میگو گمیشان، گفت: این طرح ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای تکمیل و بهره برداری آن مشکل تامین اعتبار وجود ندارد.

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی سازمان جهادکشاورزی گلستان در خصوص اهمیت اجرای این طرح، گفت: این شهرک در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت پرورش آبزیان در استان راه اندازی می شود که با بهره برداری از آن، علاوه بر تولید سالانه ۱۳ هزار تن میگو، برای سه هزار و ۴۴۴ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار