دبیر خانه کشاورز گلستان:

دبیر خانه کشاورز گلستان گفت: مدیریت صحیح کشاورز در کشت همه محصولات در عملکرد محصول نقش بسیار مؤثری دارد و این مطلب را کارشناسان بعد از سال‌ها تحقیق به اثبات رسانده‌اند.

مدیریت صحیح کشاورز در کشت نقش بسیار مؤثری دارد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، علی قلی ایمانی اظهار کرد: مشکل ریزش گل و عدم غلاف دهی در سویا در سال‌های قبل هم وجود داشته است و این مشکل تا حدود زیادی به مدیریت مزرعه توسط کشاورز بر می‌گردد.

وی افزود: کاهش عملکرد سویا به علت بذر نامرغوب را کاملاً منتفی دانست و افزود: وقتی سویا در زمین کشاورز سبز می‌شود دلیل بر این است که بذر پتانسیل تبدیل به محصول را دارد.

وی ادامه داد: مدیریت صحیح کشاورز در کشت همه محصولات در عملکرد محصول نقش بسیار مؤثری دارد و این مطلب را کارشناسان بعد از سال‌ها تحقیق به اثبات رسانده‌اند.

ایمانی توضیح داد: در همین استان ما دو کشاورز در یک اقلیم و شرایط کاملاً مساوی، با بذر یکسان در همسایگی هم اقدام به کشت سویا می‌کنند که یک کشاورز هیچ محصولی نمی‌گیرد و کشاورز بعدی تا چهار تن در هکتار محصول برداشت می‌کند، این تفاوت تنها به دلیل نوع مدیریت آنها در روش کشاورزی است.

دبیر خانه کشاورز به کشاورزان توصیه کرد در کنار تجربه خود روش‌های علمی کاشت محصول را نادیده نگیرند وبا عمل به توصیه کارشناسان، به بهترین نحو به محصولات خود رسیدگی کنند.

وی تهیه نهاده‌ها از مراکز معتبر، سمپاشی محصول در زمان مناسب و آبیاری در فواصل منظم زمانی را به عنوان عوامل مهم در افزایش بهره وری محصول نام برد.

ایمانی با بیان این مطلب که علم در دنیا در حال پوست اندازی است و با روش‌های قدیمی نمی‌توان کشاورزی خوبی داشت بیان کرد: کارشناسان کشاورزی باید با گذراندن دوره‌های ضمن خدمت علم خود را به روز کنند تا بتوانند به کشاورزان درست آموزش دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار