استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: رمز موفقیت دولت، توجه به مشارکت همه جانبه مردم و نقش آفرینی و به میدان کشیدن آن‌ها است.

رمز موفقیت دولت، توجه به مشارکت همه جانبه مردم است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، علی محمد زنگانه، شامگاه امروز در گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: در تجربه سیل که پیوند بی نظیر مردم و حاکمیت، آن بحران را بدون هزینه‌های اجتماعی حل کرد، جلوه باشکوهی از کار مردمی را نشان داد و این تجربه، تکرار شدنی است.

وی خاطرنشان کرد: صنایع چوبی و مبلمان روستای عطاآباد آق قلا، زعفران وامنان آزادشهر، یکپارچه سازی اراضی و بهره وری آب کشاورزی در محمدآباد گرگان، صنایع دستی و بومگردی سیاه رودبار علی آبادکتول و پارچه پنج پیکر ترکمن، الگو‌های پیشرفت روستا‌ها با مشارکت مردم و اقتصاد پایدار مردمی است.

استاندار با بیان اینکه جهاد پیشرفت در دولت سیزدهم برنامه در دستور کار است، افزود: یکی از اصلی‌ترین و مهمترین مزیت‌های استان گلستان مرزی بودن است. ۳۵۰کیلومتر مرز خاکی و ۹۰کیلومتر مرز آبی ظرفیت ارزشمندی است.

 زنگانه گفت: اصلی‌ترین برنامه اقتصادی توسعه و پیشرفت استان، تحقق راهبرد تجارت جهانی مبتنی بر مزیت‌های رقابتی استان است که با همکاری نخبگان استان در قالب برنامه۱۴۰۴ اتخاذ شده است.

وی افزود: این یعنی، به هم رسانی همه ظرفیت‌ها که کمک می‌کند سهم استان را در تحقق ارزش افزوده برای تکلیف استان در میانگین کشوری، محقق کنیم.

استاندار در ادامه گفت: برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت استخراج کردیم. به عنوان مثال در حوزه آب آشامیدنی که با عقب ماندگی جدی مواجه هستیم، بنا داریم در کوتاه مدت ۴۵۰لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب آشامیدنی مرکز استان اضافه کنیم و در سایر مناطق هم که کمبود داریم، مداخلات کوتاه مدت در دستور کار است.

 زنگانه تاکید کرد:، اما باید اقدامات زیرساختی انجام شود. مثلا نقایص سد نرماب باید برطرف و سایر طرح‌های نیمه تمام تکمیل شود و ما این طرح‌ها را در دستور کار قرار داده ایم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار