رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گلستان :

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گلستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه، ۶۰۲ سارق کابل‌های مخابراتی در استان دستگیر شدند که این میزان دستگیری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۶ درصد رشد داشته است.

 سرقت کابل های مخابراتی 56درصد افزایش داشته است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، سرهنگ کامران یادگاری در این خصوص اظهار کرد: البته بیش از ۷۷ درصد سرقت‌های این بخش توسط مامورین کشف و ضبط شده است.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت‌پذیری مردم و سازمان‌های مرتبط با حوزه امنیت در راستای ارتقای شاخص‌های امنیتی در استان نقش مهمی دارد.

یادگاری با بیان این که پلیس مجری قانون است و بر اساس مقدورات خود برای امنیت و آرامش مردم تلاش می‌کند، اضافه کرد: باید شاخص‌های پیشگیری وضعی در جامعه افزایش یابد و پلیس بر مقدم بودن پیشگیری وضعی و اجتماعی بر پیشگیری انتظامی اعتقاد داشته و آن را در اولویت برنامه‌های ماموریتی خود قرار داده است.

یادگاری ادامه داد: سرقت یکی از معضلات امروز جامعه است و وقوع سرقت حتی سرقت‌های خرد احساس امنیت را در جامعه کاهش می‌دهد.

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گلستان با ابراز تاسف وقوع برخی از سرقت‌ها، از جمله سرقت سیم‌های کابل مخابراتی به دلیل گسترش شرکت‌های مخابراتی و سهولت در سرقت آن، گفت: این مساله به یک معضل در جامعه تبدیل شده که لازم است با همکاری و مشارکت سازمان‌های مرتبط در این حوزه اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر تقویت گشت‌های تلفیقی پلیس با شرکت مخابرات در راستای کاهش سرقت در استان، بیان کرد: نیروی انتظامی امروز به عنوان یک نیروی خدمتگزار در خدمت به مردم از هیچ کوششی دریغ نکرده و تلاش می‌کند با بهره‌گیری از ظرفیت بسیار مهم مشارکت‌های مردمی، امنیت مطلوبی را فراهم کند.

وی بیان کرد: از آنجایی که سارقین از سرقت سیم‎های کابل برق به دلیل برق گرفتگی ترس دارند اما در بحث سیم‎های کابل مخابرات این ترس وجود ندارد و سرقت از این تجهیزات گاهی بدون بالا رفتن از جایی انجام می‎ شود و متاسفانه شاهد افزایش سرقت در تجهیزات مخابرات هستیم.

رییس پلیس پیشگیری فرمادهی انتظامی گلستان گفت: انجام گشت‎ های مشترک با شرکت‎های خدمات‌رسان مانند مخابرات، تقویت گشت با بسیج و استفاده از پاکبان‎ ها به عنوان یک ظرفیت اطلاعاتی از جمله اقدامات لازم در مورد کشف و دستگیری سارقان است.

یادگاری ادامه داد: براساس بررسی‌های انجام شده بیشتر افرادی که سرقت سیم کابل را انجام می‌دهند، افراد زباله‌گردی هستند که با موتور نسبت به جمع‌آوری ضایعات اقدام می ‎کنند که هنوز این افراد ساماندهی نشده در حالی که ساماندهی این افراد باید توسط دستگاه‌های متولی انجام شود.

وی اضافه کرد: به منظور عملکرد بهتری در حوزه پیشگیری از وقوع این قبیل سرقت‌ها، باید احکام کیفری متناسب با جرم مربوطه باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار