فرماندار ویژه گنبدکاووس:

فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: محور گنبدکاووس به اینچه برون، مسیری حساس و استراتژیک و یکی از اولویت‌های جدی شهرستان بوده که از سال‌های پیش در دستور قرار گرفته است.

محور گنبد- اینچه مسیر استراتژیک است

به گزارش گلستان 24، عبدالقدیر کریمی افزود: استاندار، نمایندگان و مدیرکل راه و شهرسازی پیگیری زیادی در این خصوص انجام داده‌اند و باید روند اجرایی این جاده ادامه یافته و به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه این محور، مسیر گنبدکاووس به اینچه برون را کوتاه‌تر می‌کند، اضافه کرد: مسیر فعلی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، ایمنی لازم را نداشته و میزان تردد در آن بالا است و تریلی‌های ترانزیت بسیاری از آن عبور می‌کنند که خطرات زیادی را برای رانندگان و مردم روستایی که در جوار این مسیر هستند، ایجاد می‌کند.

کریمی ادامه داد: راه اندازی این مسیر، محور گنبد به اینچه را کوتاه‌تر کرده و ایمنی بیشتری خواهد داشت زیرا محور چند بانده است.

طبق گفته فرماندار ویژه گنبدکاووس تاکنون حدود ۱۰ کیلومتر از این مسیر اجرا شده و بقیه نیازمند تأمین اعتبار است.

وی افزود: در خواست ما این است که پروژه اینچه- گنبد در سفر رئیس جمهور به صورت ویژه دیده شود زیرا مطالبه مردمی است.

کریمی گفت: حدود ۱۰ سال است که عملیات اجرای این محور آغاز شده ولی هنوز به سرانجام نرسیده است.

وی تاکید کرد: با توجه به برنامه ریزی برای افزایش مبادلات تجاری با کشورهای همسایه و از آن مهم‌تر پیاده سازی نقشه اجرایی منطقه آزاد اینچه برون، تردد زیادی از گنبد به منطقه آزاد انجام خواهد شد و جاده قدیم کشش این میزان تردد را نخواهد داشت لذا لازم است روند احداث این جاده تسریع شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار