مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان:

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان گفت که روزانه به طور میانگین ۸۱۰ تن زباله خانگی ، ۱۰ تن پسماند عفونی و پزشکی و ۱۰۰ تن پسماند صنعتی در استان تولید و به صورت بهداشتی دفن می‌شود.

روزانه ۹۲۰ تن زباله تولیدی گلستان به صورت بهداشتی دفن می‌شود

به گزارش گلستان 24، محسن سمیعی شامگاه یکشنبه در نشست تخصصی تعامل دانشگاه و مدیریت شهری با موضوع مدیریت پسماند اظهار کرد: به طور میانگین در گلستان هر روز حدود ۸۱۰ تن زباله خانگی تولید می شود که ۱۰۰ درصد شهرداری های استان تحت پوشش این سازمان قرار دارند و تمامی پسماندهای شهری در سه سایت استان دفن می شوند.

وی افزود: همچنین حدود ۸۵ درصد پسماندهای روستایی گلستان نیز توسط دهیاری ها به این سایت ها منتقل می شود و فقط پسماند درصد کمی از روستاهای استان به علت شرایط جغرافیایی، کوهستانی بودن و مسافت زیاد در مناطق دیگر دفن یا دپو می‌شود.

سمیعی گفت: همچنین به طور میانگین روزانه ۱۰ تا ۱۲ تن پسماند عفونی و پزشکی و ۱۰۰ تن پسماند صنعتی در گلستان تولید می شود که باتوجه به نبود برخی زیرساخت ها برای مدیریت پسماند صنعتی، در حال حاضر بخشی از پسماندهای صنعتی خطرزا برای دفن بهداشتی به سایت زباله استان های دیگر انتقال داده می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان افزود: طی سال های گذشته مرکز لندفیل (خاک‌چال یا گودال دفن زباله) در ۲ سایت غربی و شرقی استان احداث شد که لندفیل سایت آزادشهر بزرگترین مرکز لندفیل بهداشتی شمال کشور است.

سمیعی گفت: در کنار فراهم‌سازی زیرساخت‌ مدیریت علمی و بهداشتی پسماندها، با تلاش نیروهای این سازمان در سال های گذشته موفق به تولید کود کمپوست شدیم بطوری که اکنون روزانه ۵۰ تن کود کمپوست در گلستان تولید می شود.

وی افزود: در تلاش هستیم با تبدیل کود کمپوست به کود گرانوله به استانداردهای لازم برسیم و بتوانیم بخشی از کود مورد نیاز کشاورزی گستان را با کمترین قیمت تامین کنیم.

سمیعی با اشاره به یکی از مزیت های مدیریت متمرکز پسماند در گلستان بیان کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون دغدغه مدیریت پسماندهای عفونی و پزشکی در استان وجود نداشت و تمامی پسماندهای عفونی و پزشکی توسط این سازمان جمع آوری و به وسیله دستگاه های مخصوص بی خطرسازی شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار