مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس:

مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس گفت: تامین نهاده‌های دامی از مشکلات حوزه کشاورزی در استان است و خیلی از دامداران به این مساله معترض‌ هستند.

تامین نهاده ها مطالبه دامداران است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حبیب الله زارع اظهار کرد: با توجه به خشکسالی امسال و کاهش روان‌آب‌های سطحی و نیز کاهش ذخیره سدها نیاز است در حوزه ایجاد زهکشی‌های روزمینی و زیرزمینی سرمایه‌گذاری شود.

وی افزود: برای توسعه کشت گیاهان دارویی از جمله زیره سبز و گل محمدی در گنبدکاووس نیاز است تامین بذر و نهال اصلاح نژاد شده و احداث کارگاه‌ها و کارخانه‌های فرآوری مورد توجه ویژه دولت قرار گیرد.

مدیرجهاد کشاورزی گنبدکاووس تامین نهاده‌های دامی را از دیگر مشکلات حوزه کشاورزی در استان دانست و گفت: خیلی از دامداران به این مساله معترض‌ هستند.

وی نیاز ماهانه گنبد با وجود ۳۵۰ هزار راس دام سبک و سنگین را حداقل ۶ هزار تن نهاده اعلام کرد و افزود: میانگین سهمیه ماهانه این شهرستان هزار تا هزار و ۲۰۰ تن انواع نهاده دامی معادل ۲۵ درصد نیاز است.

زارع افزود: دامداران مجبور به خرید نهاده دامی با چند برابر قیمت دولتی از بازار آزاد هستند و این مساله باعث افزایش هزینه‌های نگهداری و به دنبال آن افزایش قیمت گوشت مصرفی مردم می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار