مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر:

مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر گفت: اکنون در تامین کود اوره مشکلی وجود ندارد و به قیمت دولتی کیسه‌ای ۶۴۰ هزار ریال در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد اما کشاورزان باید سایر کودها مانند پتاس و فسفات را با قیمت آزاد هر کیسه ۵۰ کیلوگرمی را پنج میلیون ریال خریداری کنند.

تامین کود اوره مشکلی ندارد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، در ۲ سال اخیر با توجه به قیمت بالا، فقط ۱۰ درصد از کشاورزان آزادشهر از این ۲ نوع کود برای بهبود کیفیت تولیدات خود استفاده کردند.

مدیرجهاد کشاورزی آزادشهر ادامه داد: همچنین خیلی از دامدارای‌های سنتی و صنعتی شهرستان از کمبود نهاده‌های دامی رنج می‌برند زیرا این نهاده‌ها بر اساس نیاز استان و شهرستان توزیع نمی‌شود.

ممشلی یادآور شد: حداقل نیاز ۹۶ هزار راس دام سبک و سنگین موجود در آزادشهر هر ماه ۱۵ هزار تن نهاده دامی است اما فقط ۵۰۰ تن سهمیه نهاده یارانه‌ای به شهرستان داده می‌شود و دامداران مجبور به خرید نهاده‌های دامی با چند برابر قیمت در بازار آزاد می‌شوند.

وی اختصاص یارانه به نهاده‌های کشاورزی مانند انواع کود، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای خریداری ادوات کشاورزی، تامین نهاده‌های دامی یارانه‌ای به میزان لازم را از مهمترین راهکارهای برای کاهش تورم در حوزه تولیدات دامی و کشاورزی اعلام کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار