مدیرکل هواشناسی گلستان

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت : با وجود آنکه طی روز های اخیر ۲ سامانه بارشی در استان فعالیت داشتند اما رقم بارش ها به حدی نبود که کفاف زراعت این استان را بدهد.

رقم بارش ها به حدی نبود که کفاف زراعت این استان را بدهد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، نوربخش داداشی اظهار کرد: نقشه های پیش بینی حکایت از آن دارد که در فصل زمستان بارش ما در حد طبیعی است .

وی افزود: در بخش هایی از استان تا ۳۵ میلیمتر باران به ثبت رسید اما مجموع بارش ها در اراضی زراعی شمال استان به پنج میلیمتر هم نرسید یعنی به زبان ساده تر میزان بارش ها در حد یک آبیاری حداقلی هم به کمک زراعت نیامد.

به گفته دادشی بارش‌های یکدست که رطوبت لازم را برای کشت، ایجاد کند امسال دیرتر اتفاق افتاده است و بیشترین آسیب به کشاورزان رسید.

وی در خصوص مناطق برفی گلستان تاکنون هم تصریح کرد : در سال گذشته پنج هزار کیلومتر مربع برف در گلستان وجود داشت که این رقم به کمتر از ۳۰۰ کیلومتر مربع رسیده است.

مدیرکل هواشناسی گلستان بیان کرد: در روزهای پایانی دیماه یک سامانه بارشی وارد استان می شود و انتظار داریم بخشی از نیاز آبی محصولات زراعی را تامین کند.

داداشی اظهارداشت : در ماه های بهمن و اسفند هم بارش ها به حد طبیعی می رسد و بخشی از دغدغه زارعان را برطرف می سازد.

داداشی ادامه داد از نظر شاخص ها گلستان گرفتار خشکسالی شدید است و اگرچه بارش به حد طبیعی می رسد ولی افزایش دما باعث می شود ذخایره برفی ذوب شود.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار