نماینده حوزه انتخابیه غرب گلستان:

نماینده حوزه انتخابیه غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح جهش مسکن مقرر شده تا مصالح به قیمت کارخانه به سرمایه گذاران واگذار شود.

شوک قیمتی به مصالح ساختمانی وارد نمی شود

به گزارش گلستان 24، عبدالجلال ایری  اظهار کرد: در این طرح به محورهای اساسی ساخت انبوه مسکن مانند تامین زمین ارزان قیمت و رایگان، پرداخت تسهیلات با سود کم، تامین مصالح ساختمانی، تسهیل فرآیند اخذ پروانه ساخت و پایان کار به همراه تخفیف هزینه‌های خدمات شهرداری و فنی مهندسی اشاره شده تا روند ساخت مسکن سرعت گرفته و به تبع آن اشتغال و کسب و کارهای مردم نیز رونق بگیرد.

وی افزود: وزارت مسکن و شهرسازی فعالیت خوبی را در خصوص طرح جهش مسکن عملیاتی کرده و باید سایر نهادها مانند بانک مرکزی ، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت صنعت، معدن و تجارت همکاری بیشتری را برای به سرانجام رسیدن این طرح انجام دهند .

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در طرح جهش تولید و تامین مسکن ، تلاش شده نواقص رویکرد دولت‌های قبل در ساخت مسکن برطرف شود تا مسکن برای افراد کم درآمد تامین شده و قیمت تمام شده آن کاهش یابد.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توانمندی شرکتهای فولاد و سیمان کشور به مراتب بالاتر از مصالح مورد نیاز طرح جهش مسکن است.

ایری ادامه داد: در این طرح و بر اساس برآوردها رقمی در حدود ۴۵۰ میلیون ریال به عنوان تسهیلات برای متقاضیان پیش‌بینی شده که می‌تواند بخشی از قیمت تمام شده را در بر بگیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار