عضو انجمن انبوه سازان مطرح کرد؛

عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان با تأکید بر این که طرح جهش تولید فرصتی برای صنعتی سازی است، گفت: ۹۰ درصد ساخت و سازها در کشور به شیوه سنتی است.

۹۰ درصد ساخت و سازها در کشور به شیوه سنتی است

به گزارش گلستان 24، سید محمد مرتضوی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در صنعت ساختمان وجود دارد رویکرد سنتی سازی است که درصد زیادی از تولید در کشور را تشکیل می‌دهد.

عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از ساخت و سازهای کشور در قالب سنتی است، اضافه کرد: در مسکن مهر تغییرات کوچکی در برهه‌ای از زمان توانستیم ایجاد کنیم و در سال‌های ابتدایی اجرای طرح، صنعتی سازی به ۳۰ درصد رسید.

وی با اشاره به اینکه اگر همین عدد هم در طرح جهش تولید مسکن محقق شد، قابل قبول است، گفت: باید مزیت هایی را برای صنعتی‌سازی در نظر بگیریم زیرا صنعتی‌سازی بدون تعریف تشویقی برای تولیدکننده موفق نخواهد بود.

مرتضوی گفت: تمایل و انگیزه تولیدکنندگان به دلایل مختلف از جمله نبود نیروی متخصص و نبود صنعت بومی برای صنعتی‌سازی کم است.

عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان بیان کرد: اگر برنامه ریزی ها دقیق و درست باشد، قطعاً صنعتی سازی به دلیل کاهش قابل توجه در عملیات ساخت و ساز، در اجرای طرح های مسکن کمک کننده خواهد بود.

وی با بیان اینکه صنعتی سازی زمان ساخت را نصف خواهد کرد، گفت: در پروژه‌های بزرگ کاهش زمان تأثیر قابل ملاحظه ای دارد و هزینه های نگهداری، هزینه‌های جاری و درگیری های نیروهای انسانی کاهش می یابد.

مرتضوی جلوتر از افتادن از تورم، سرعت بخشیدن به پروژه، افزایش عمر مفید ساختمان و کاهش نخاله و زباله را از جمله مزیت های صنعتی سازی برشمرد و افزود: برای اجرای طرح جهش تولید مسکن یکی از اقدامات صنعتی سازی و توسعه آن است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار