معاون شرکت آب و فاضلاب:

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب گفت که در دولت سیزدهم بیش از ۸۷ طرح آبرسانی برای تامین آب شرب پایدار مناطق گوناگون کشور اجرا خواهد شد.

۸۷ طرح آبرسانی در دولت سیزدهم انجام می‌شود

به گزارش گلستان 24، شاهین پاکرو در حاشیه بازدید از برخی پروژه‌های حوزه آب و فاضلاب آزادشهر از جمله تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر به خبرنگاران اظهارداشت: اجرای این طرح‌ها بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی به خود اختصاص می‌دهد که برنامه ریزی برای تامین آن در لایحه بودجه ۱۴۰۱ و از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شده است.

وی افزود: با توجه به تغییرات اقلیمی جدی که در کشور اتفاق افتاده به خصوص در حوزه فلات مرکزی مشکل تنش آبی ناشی از کاهش بارندگی‌ها و تغییر رژیم بارندگی وجود دارد.

معاون شرکت آب و فاضلاب ادامه داد: آنچه که در گذشته در قالب برف بوده در سال‌های اخیر تبدیل به باران شده که ریزش این نزولات هم امسال نسبت به دوره بلند مدت و سال گذشته افت چشم‌گیری داشته است.

وی گفت: توزیع بارندگی‌ها مناسب نیست و نسبت به سنوات قبل دمای کشور افزایش یافته که می‌تواند بر روی منابع آب‌های سطحی و زیر زمینی تاثیر بگذارد.

پاکرو اظهارداشت: پروژه‌های زیادی در نقاط جمعیتی کشور شهری و روستایی تعریف شده که امیدواریم با همراهی مردم در موضوع مدیریت مصرف، تنش آبی مدیریت شود و بتوانیم آب پایدار را تابستان سال بعد در فصل گرما برای مردم در مراکز جمعیتی تامین کنیم.

وی گفت: در نشست ۲ هفته قبل با نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی پروژه‌های مرتبط با تامین آب پایدار برای مدیریت مصرف و مقابله با تنش آبی تابستان ۱۴۰۱ تعریف شد که شامل تامین آب پایدار نقاط مسکونی جمعیت شهری و روستایی است.

معاون شرکت آب و فاضلاب ادامه داد: با توجه به اعتباراتی که امسال از محل محرومیت زدایی به موضوع تامین آب روستایی اختصاص پیدا کرد برنامه ریزی لازم را برای فعالیت بیشتر در حوزه آب روستایی انجام دادیم و امروز بیشتر بازدیدها مربوط به پروژه‌های آب و فاضلاب از جمله تصفیه‌خانه فاضلاب شهر آزادشهر بود.

پاکرو یادآور شد: اجرای پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب آزادشهر با ظرفیت ۹ هزار متر مربع در شبانه روز به دلیل کمبود منابع مالی و مشکلات تامین اعتبار به دراز کشید اما با اقدامات موثری که انجام شد و همراهی نماینده مردم منطقه در مجلس تامین منابع مالی برای تکمیل این پروژه را در دستورکار دادیم و امیدواریم حداکثر ظرف ۲۰ ماه آینده این تصفیه‌خانه به بهره برداری برسد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار