معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور:

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: گلستان از نظر بهسازی و مقاوم سازی از سطح متوسط کشوری بالاتر است.

گلستان در مقاوم سازی مسکن روستایی از سطح متوسط کشوری بالاتر است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، مجید جودی ظهر امروز در نشست هماهنگی بانک های عامل به همراه مدیر کل بنیاد مسکن استان گلستان و روسای بانک های عامل استان و استاندار گلستان اظهار کرد: بنیاد مسکن در راستای چلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و کمک به ماندگاری روستاییان در روستاها و جلوگیری از آسیب دیدگی منازل روستایی ناشی از بحران های طبیعی، از سال 84 با اقدامی جدی در جهت ساخت، نوسازی و مقاوم سازی مسکن های روستایی گام های جدی برداشته است.

وی افزود: در گذشته 93 درصد منازل روستایی غیر مقاوم بود و امروز با اجرای مداوم این طرح 52 درصد از مساکن روستایی از مقاومت عالی برخوردار هستند.

جودی گفت: یکی از مهم ترین بخش هایی که در این طرح یاری رسان بنیاد و روستاییان بوده، بانکهای عامل هستند که با پرداخت تسهیلات و ممانعت از سیستم بروکراسی اداری سختگیرانه اقدام به پرداخت این تسهیلات کرده و می کنند.

وی گفت: چشم انداز ما برای سال 1410 این است که بتوانیم در آن سال جشن پایان خانه های نامقاوم را بگیریم و دیگر مسکن غیر مقاومی در روستاها نباشد.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور اظهار کرد: از 5 میلیون و 300 هزار واحد روستایی 2 میلیون و 700 هزار واحد مقاوم سازی شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار