رئیس کل دادگستری گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: احیاء زمین پس از تخریب بنای غیرمجاز بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی ضروریست.

ضرورت احیاء زمین پس از تخریب بنای غیرمجاز

به گزارش ساجد خبر، حیدر آسیایی اظهار کرد: قانون برای ساخت و ساز غیرمجاز  مجازات تعیین کرده و اعاده به وضع سابق جزو برنامه های جهاد کشاورزی است که باید برنامه اجرایی داشته باشند.

مختار مهاجر، رئیس جهاد کشاورزی گلستان در باره احیاء زمین های کشاورزی که بنای غیرمجاز آن تخریب شده گفت: پس از تخریب بناهای غیرمجاز باید با تشکیل پرونده مالک را مجاب کنیم که طبق قانون هزینه ها و پاکسازی زمین را انجام دهد و ما در دستور کار داریم.

کامبیز علیپور، سرپرست مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی استان گفت: برای اجرای این کار نیازمند تامین منابع مالی هستیم که طرحهایی را برای آن در دست تهیه داریم.

عبدالرحیم لطفی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: زمینهای منابع طبیعی را می توانیم احیاء کنیم و مانعی وجود ندارد اما نخاله های زمین های تخریب شده باید از زمین خارج شود.

مهدی رزاق نژاد، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مرکز استان گفت: مهلت های لازم را به آنها داده ایم، اگر به تکالیف خود عمل نکنند قطعا بر اساس ترک فعل اتفاق افتاده پرونده قضایی علیه مدیران استان تشکیل خواهد شد.

بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، بعد از اعمال قانونی ساخت و ساز‌های غیرمجاز دستگاه‌های متولی باید شرایط اعاده زمین به حالت اولیه را فراهم کنند و بعد از آن هزینه‌های لازم را از صاحب ملک مطالبه کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار