رئیس اتاق بازرگانی گرگان مطرح کرد؛

رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: پیشنهاد می کنیم که ۴۰ درصد نرخ تورم در حقوق کارگران و کارمندان لحاظ شود.

پیشنهاد می کنیم ۴۰ درصد نرخ تورم در حقوق کارگران لحاظ شود

به گزارش گلستان 24، علی محمد چوپانی اظهار کرد: منطقی کردن حقوق کارگران و کارمندان یکی از خواسته های ما از دولت است زیرا بسیاری از کارگران به دلیل عدم تامین مالی مهاجرت کرده و صاحبان کار با کمبود نیروی کار روبرو شده اند که این امر خطر جدی برای اقتصاد کشور است.

وی افزود: پیشنهاد می کنیم که ۴۰ درصد نرخ تورم در حقوق کارگران و کارمندان لحاظ شود.

چوپانی بیان کرد: تعادل بخشی قیمت محصولات زراعی با سایر محصولات مانند فرآورده های پتروشیمی و فلزی از دیگر خواسته های ما از دولت است.

وی با طرح این مسأله که چرا مردم به سمت کشت شالی می روند، گفت: چون قیمت این محصول از ارز آزاد تبعیت می‌کند در نتیجه قیمت داخلی در رقابت با قیمت خارجی سودآور و منطقی می‌شود ولی سایر محصولات مانند گندم، سویا، کلزا، جو و ذرت از ارز چهار هزار و ۲۰۰ تبعیت کرده در نتیجه این محصولات را با ارزش ذاتی آن نخواهند خرید.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان بیان کرد: اگر سویا با قیمت جهانی خریداری شود باید کیلویی ۱۸ هزار تومان محاسبه شده ولی امسال این قیمت این محصول ۱۵ هزار تومان بود که منطقی نبوده و کشاورزان هم ناراضی بودند.

وی گفت: تامین آب شرب با شیرین سازی آب دریا، پیگیری راه آهن اینچه برون- آزادشهر- شاهرود و ایجاد کریدور شمال به جنوب و افزایش ترانزیت کالا از دیگر مطالبات اتاق بازرگانی از دولت سیزدهم است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار