مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان:

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان در خصوص سد نرماب از پیشرفت ۹۲ درصدی خاکریزی آن خبرداد وشگفت: از هفت میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب حجم خاکبرداری بدنه اصلی تاکنون ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب انجام شده است.

۲ هزار میلیارد برای تکمیل سد نرماب نیاز است

به گزارش خبرنگار گلستان 24 سیدمحسن حسینی افزود: تمام تأسیسات هیدرومکانیکال خریداری شده و ۸۰ درصد آن نصب و سد انحرافی و تونل چهل چای هم احداث شده است.

وی ادامه داد: جابجایی اهالی روستای جنگلده پایین انجام و ۶۳ واحد مسکونی جدید برای آنها ساخته شده است و کار انتقال روستای جنگلده بالا به سایت جدید هم در دست اقدام بوده و حدود ۳۵ درصد پیشرفت دارد.

حسینی با اشاره به اینکه حدود ۵۰۰ هکتار زمین یا خریداری یا معوض شده است، بیان کرد: تاکنون ۹۹۰ میلیارد تومان برای این سد هزینه شده و دو هزار میلیارد تومان برای ادامه و به بهره برداری رساندن آن نیاز است که بخش زیادی از آن برای خرید اراضی داخل مخزن سد و استملاک و جابجایی روستاهای داخل مخزن نیاز است.

وی گفت: برای اراضی کشاورزی که زیر آب می‌رود، در حال رایزنی هستیم تا از نهادهایی که قطعات بزرگ زمین در حوالی سد دارند زمین خریداری کنیم و به صورت معوض در اختیار کشاورزان قرار دهیم که هم شغل آنها حفظ شود و هم انسجام آنها محفوظ بماند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان افزود: آنچه ما را نگران می‌کند، کم بودن تخصیص اعتبارات به ویژه در استملاک اراضی و جابجایی سه روستای باقی مانده در مخزن سد است.

حسینی در خصوص عملیات انتقال بعد از بهره برداری هم گفت: برای این کار سه مؤلفه وجود دارد، خطوط انتقال و تصفیه خانه و مخازن آب شرب، که در موافقت‌نامه آبرسانی به شهرها و روستاهای نوار مرزی آمده و در حال اجرا است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار