دیده بان محیط زیست گفت :اختلاف سطح آشوراده با دریا خیلی کم است و به راحتی زیر آب می‌رود، به همین دلیل سرمایه‌گذاری گردشگری در آن، منطقی نیست.

سرمایه گذاری گردشگری در آشوراده منطقی نیست

حر منصوری یکی از دیده‌بانان محیط زیست گفت: در غرب میانکاله تعداد زیادی دامدار داریم که پیشینه فعالیت خانوادگی آنها و پدرانشان به 140 سال می‌رسد اما با حداقل امکانات در پناهگاه میانکاله مشغول دامداری هستند، آنها اجازه کوچک‌ترین ساخت و ساز خارج از دستورات زیست‌محیطی را ندارند، با این حال می‌گوئیم محیط زیست کار خوبی انجام داده است و ما نیز حمایت کردیم.

به گزارش گلستان 24، حرّ منصوری اظهار کرد: حال که یک سرمایه‌گذار بر روی مستثنیات دست گذاشته است چه طور می‌خواهند به او اجازه ساخت و ساز بدهند؟ اما بومی‌ها حق هیچ ساخت و سازی را ندارند.

وی تصریح کرد: سفر به مناطق حفاظت شده سفری مسئولانه است، گردشگرها در این مناطق وارد شده و اگر هیچ اقامتگاهی وجود نداشته باشد باید کیلومترها پیاده بروند تا به نخستین اقامتگاه برسند البته برای چنین مناطقی، «اکولوژ» تعریف می‌شود که براساس طبیعت منطقه باشد.

این فعال محیط زیست ادامه داد: خانه‌های بومی، کلبه‌های صیادی، نزدیکی به بندر ترکمن و از سمت بهشهر نزدیکی به هتل صدرا و روستاهای اطراف را داریم، بنابراین ساخت اقامتگاه دو طبقه یا یک طبقه، ضرورتی ندارد.

منصوری با بیان اینکه بیشتر آبزی‌های دریای خزر در طول پاییز و زمستان در کانال «چپقلی» شرق میانکاله زادآوری می‌کنند، افزود: اگر ماهیان خزر به دلیل آلودگی صوتی و نبود امنیت و استتار، وارد میانکاله نشوند و زادآوری نکنند به مرور زمان نسل آنها از بین می‌رود.

وی در پایان گفت: اختلاف سطح آشوراده با دریا خیلی کم است و به راحتی زیر آب می‌رود، به همین دلیل سرمایه‌گذاری گردشگری در آن، منطقی نیست.

ارسال نظر

آخرین اخبار