معاون وزیر اقتصاد و رییس سازمان امور مالیاتی کشور:

معاون وزیر اقتصاد و رییس سازمان امور مالیاتی گفت:ه دلیل وجود قانون معافیت‌ مالیاتی در برخی بخش‌ها مانند کشاورزی، صادرات، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی، ۵۰ درصد اقتصاد ایران از پرداخت معافیت مالیاتی هستند که در نتیجه آن برای تامین هزینه دولت به بخش‌های دیگر فشار مالیاتی وارد می‌شود.

 ۵۰ درصد اقتصاد ایران از پرداخت معافیت مالیاتی هستند

به گزارش گلستان 24، داود منظور در آیین تکریم و معارفه مدیرکل امور مالیاتی گلستان با تاکید بر این که معافیت مالیاتی صادرات هیچ توجیهی ندارد اظهار کرد: در قانون سال آینده احیای ماده ۱۰۴ قانون مالیات مستقیم مربوط به سال ۹۴ مورد نظر است که براساس آن ارائه دهندگان خدمات باید چهار درصد مالیات پرداخت کنند که این قانون تاکنون اجرا نشده بود اما سال آینده اجرای این قانون با کاهش ۲ درصدی به صورت علی‌الحساب آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل وجود قانون معافیت‌ مالیاتی در برخی بخش‌ها مانند کشاورزی، صادرات، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی، ۵۰ درصد اقتصاد ایران از پرداخت معافیت مالیاتی هستند که در نتیجه آن برای تامین هزینه دولت به بخش‌های دیگر فشار مالیاتی وارد می‌شود. تلاش می‌کنیم در اصلاحات ارزش افزوده و مالیات مستقیم، معافیت‌های مالیاتی تاحدودی برداشته شود زیرا معتقدیم معافیت مالیاتی در اقتصاد باید عادلانه تقسیم شود.

منظور خاطرنشان کرد: برخی فعالان اقتصادی بطور کامل از پرداخت مالیات معاف هستند و برخی دیگر همه سهم مالیاتی خود را پرداخت می‌کنند که این نابرابری آسیب جدی به عدالت اجتماعی وارد می‌کند.

رییس سازمان امور مالیاتی ادامه داد: تلاش می‌کنیم از نظام مالیاتی منبع محور به سمت فرد محور حرکت کنیم و معافیت‌های یکسان برای همه تعریف شود که تحقق آن گام موثری در حرکت به سمت عدالت است.

منظور گفت: تلاش می کنیم درآمدهای بودجه به مالیات وابسته باشد و از متکی بودن به نفت خارج شود.

در این مراسم از زحمات علی‌اصغر هزارجریبی مدیرکل پیشین اداره کل امور مالیاتی گلستان تقدیر و قربان حاجی‌مشهدی به عنوان مدیرکل جدید این اداره معرفی شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار