مدیر کل منابع طبیعی و آبخیر داری گلستان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیر داری گلستان گفت: از پاییز امسال تا کنون یک میلیون اصله نهال برای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی در گلستان کشت شده است که بیشتر برای زراعت چوب بود.

استقبال از زراعت چوب در گلستان

به گزارش گلستان 24، عبدالرحیم لطفی شامگاه چهارشنبه در گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: از فصل پاییز تا کنون حدود یک میلیون نهال در استان کاشته شده است که ۸۰۰ هزار اصله آن مانند صنوبر و اکالیپتوس برای کشت زراعت چوب رایگان در اختیار مردم قرار گرفت.

وی افزود : با توجه به استقبال مردم سالانه در استان به حدود یک و نیم تا دو میلیون نهال برای زراعت چوب نیاز داریم.

لطفی با بیان اینکه کشت چوب به ویژه در اراضی شیبدار و کم بازده صرفه اقتصادی دارد و کم هزینه است ادامه داد: در کردکوی و بندرگز استقبال مردم از کشت چوب بسیار بالاست.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان همچنین با بیان اینکه وسعت ۴۵۱ هزار هکتاری جنگل های گلستان در سالهای اخیر با چالشهای زیادی مانند آتش سوزی و آفات گیاهی روبرو بود ، احیاء سالانه یک هزار هکتار از جنگل های استان را ضروری دانست.

وی گفت : امسال در قالب پویش ایران سرسبز حدود دو میلیون نهال به نام چهار هزار شهید و همینطور جمعیت استان کاشته می شود.

لطفی افزود : در قالب این پویش هفته گذشته ۲۰ هکتار از وسعت جنگل قرن آباد گرگان را درختکاری کردیم و محوطه ای در محدوده روستای توشن گرگان به نام جنگل زاد روز با هدف کاشت نهال توسط افراد در سالروز تولدشان ایجاد شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری همچنین به وجود ۳۰۰ هزار هکتار از عرصه های استان در معرض بیابانی شدن اشاره کرد و گفت : امسال یک هزار هکتار از این مناطق با اعتبار دولتی و گونه های گیاهی بوته کاری شد و ۱ هزار و دویست هکتار دیگر نیز با کمک مردم و نهادهایی مانند برکت ، کار بذر کاری و ذخیره نزولات در آنها صورت گرفت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار