رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران گرگان:

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران گرگان گفت: اسای ترین مطالبات بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی دریافت حداقل حقوق برای ادامه زندگی است.

اساسی ترین مطالبات بازنشتگان داشتن حداقل رفاه است

سهراب مهاجر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ساجد خبر اظهار کرد: فقر مطلقی که ریاست جمهوری در رابطه با ریشه کن کردن آن صحبت می کنند همین وضعیت بازشسته ها و مستمری بگیران تامین اجتماعی است که با شرایط تورم های موجود به سختی زندگی خود را اداره می کنند چرا که همه انها به یک میزان حقوق نمی گیرند.

وی افزود: بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از بودجه ملی سهم دارند و دولت می تواند با پرداخت بدهی های سازمان تامین اجتماعی که حق مسلم حقوق بگیران است دین خود را به این جامعه ادا کند و این همسان سازی به راحتی انجام می شود.

مهاجر گفت: در حال حاضر این مساله مورد تصویب نمایندگان مجلس قرار گرفته است و مطمن هستیم اعضای شورای نگهبان نیز در راستای حمایت از جامعه بازنشستگی آن را هم تصویب می کنند تا در سال اینده این قشر نیز بتوانند کمی افزایش حقوق برای تامین معیشت خود داشته باشند.

وی افزود: از سوی دیگر چنانچه ارز 4200 تومانی حذف شود بی شک مجدد شاهد افزایش قیمت ها خواهیم بود که البته امید داریم این افزایش صورت نگیرد و در غیر این صورت باز هم این افزایش حقوق دردی از مستمری بگیران و بازنشسته ها درمان نخواهد کرد.

رئیس کانون بازنشسته ها و مستمری بگیران گرگان اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که دولت انقلابی حجت الاسلام والمسلیمن رئیسی تهمیدانی بیندیشد که در سال اینده  با پرداخت بدهی های دولت به صندوق تامین اجتماعی هم همسان سازی اتفاق بیفتد و همین اینکه تورم بالایی نداشته باشیم.

وی گفت: بازگشت بن ها نیزمی تواند قدرت خرید بازننشستگان و مستمری بگیران را افزایش دهد و کمی به این جامعه در تامین معیشت زندگی کمک کند.

نباید هزینه های درمان از جیب بازنشستگان پرداخت شود

در ادامه این گفتگو فولادی دبیر کانون بازنششستگان و مستمری بگیران گرگان نیز گفت: حقوق بگیران این صندوق که تعدادی از آنها جانباز نیزهستند هزینه های درمانی خود را از طریق بیمه تکیملی که 50 درصد آن را تامین اجتماعی و 50 درصد دیگر را خودشان پرداخت می کنند،  تامین می کنند.

فولادی

وی افزود: بازنشسته ها بعد از بازنشستگی دیگر نباید دغدغه تامین درمان داشته باشند و با توجه به گرانی وضعیت دارو و درمان و همچنین طرف قرا داد نبودن برخی مراکز درمانی با تامین اجتماعی این مساله فشار زیادی بر زندگی و وضعیت روحی و جسمانی بازنشسته ها آورده به طوری که ممکن است در برخی موراد از درمان صرف نظر کنند.

فولادی بیان کرد: تامین اجتماعی موظف است که هزینه های درمان زیر مجموعه حقوق بگیر خود را به طور رایگان درمان کند نه اینکه باز هم بخشی از این حقوق به درمان آنها تعلق بگیرد .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار