مدیر تعاون روستایی گلستان :

مدیر تعاون روستایی گلستان گفت : ۸۲ مرکز فروش میوه شب عید توسط این مدیریت در مناطق شهری و روستایی این استان جانمایی شده و آماده فعالیت است.

۸۲ مرکز فروش میوه شب عید در گلستان برپا می‌شود

به گزارش گلستان 24، حجت‌الله صالح‌المومنین روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: از این تعداد ۲۲ مرکز در گرگان، ۱۲ مرکز در گنبدکاووس، ۱۰ مرکز در کلاله و مراوه تپه، ۹ مرکز در رامیان و آزادشهر، هشت مرکز در کردکوی و بندرگز، ۶ مرکز در مینودشت، پنج مرکز در علی آباد، چهار مرکز در آق قلا و ۲ مرکز در هر یک از شهرستان های ترکمن و گمیشان برپا می‌شود.

وی گفت: اعلام نشدن میزان میوه شب عید قابل عرضه در گلستان به خاطر کنترل بازار و سوء استفاده نکردن دلالان و واسطه‌ها است و در تامین میوه شب عید در این استان مشکل وجود ندارد.

پیشتر سعید حسن‌پور جانشین سازمان جهادکشاورزی گلستان اعلام کرد که امسال حدود ۲۵۰ تن پرتقال و سیب درختی ویژه عید نوروز ذخیره شد که در قالب طرح تنظیم بازار از اواخر اسفندماه در استان توزیع می‌شود.

فعالیت ۵۲ فروشگاه توزیع کالای اساسی

مدیر تعاون روستایی گلستان از اجرای طرح توزیع کالای اساسی در قالب تنظیم بازار و با هدف رفاه هم‌استانی‌ها در آستانه شب عید خبر داد و افزود: این طرح در چند روز اخیر با فعالیت ۵۲ فروشگاه و ۲ سامانه توزیع هوشمند و اینترنتی (بازرگام و سدن شاپ)، کالاهای اساسی را به صورت ۲۴ ساعته به خانه منزل متقاضیان ارسال می‌کند.

صالح المومنین افزود: کالاهای اساسی آماده توزیع در زمان حاضر از طریق فروشگاه های مزبور از جمله برنج بومی و خارجی، شکر، روغن مایع، تخم مرغ، مرغ منجمد و گوشت قرمز است.  

 وی خرید حدود ۱۱۸ هزار تن محصول کشاورزی شامل ۷۲ هزار تن گندم به نرخ تضمینی، ۳۵ هزار تن کلزا، سه هزار ۳۳۰ تن سویا، هزار و تن وش پنبه به صورت توافقی، پنج هزار و ۷۰۰ تن سیب زمینی در قالب طرح حمایتی توسط دولت، توزیع ۲۰ هزار تن بذر گندم و توزیع ۳۵ هزار تن انواع کود شیمیایی، اجرای طرح کشاورزی قراردادی گندم در سطح هفت هزار هکتار  را از جمله طرح های اجرا شده در سال جاری توسط مدیریت تعاون روستایی گلستان اعلام کرد.

مدیر تعاون روستایی گلستان افزود: تقویت زیر ساخت ها از جمله ایجاد توسعه مکانیزاسیون، ساخت سردخانه و انبار ضد عفونی، بهره برداری از غرفه های محصولات کشاورزی، سرمایه گذاری در استارتاپ کردن ۲۷۵ شرکت تعاونی، تنظیم بازار توسط شبکه تعاون روستایی، برنامه ریزی خرید محصولات کشاورزی به صورت های تضمینی، توافقی و حتی حمایتی، تامین نهاده های دامی، کود و بذر و سم و تلاش برای تامین نقدینگی موردنیاز شرکت های تعاونی تولید و افزایش بهره‌وری شرکت های تعاون روستایی استان از جمله برنامه های مهم این مدیریت برای سال آینده است.

به گفته وی گلستان ۲۸۵ شرکت تعاونی اعم از تولید، روستایی و کشاورزی، ۱۱ اتحادیه شهرستانی، ۶ اتحادیه استانی با ۱۸۵ هزار عضو دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار