استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت : نقش بانک‌های خصوصی باید در تولید و سرمایه گذاری‌های استان گلستان افزایش یابد.

بانک‌های خصوصی باید در تولید و سرمایه گذاری‌های گلستان گام بردارند

به گزارش پایگاه خبری گلستان 24، علی محمد زنگانه، استاندار گلستان در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: بیش از ۱۷ و نیم درصد منابع بانکی استان در اختیار بانک‌های خصوصی است که باید نقش آن‌ها را در تولید و سرمایه گذاری‌های استان افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه تلاش ما تحقق رشد ۷ و سه دهم درصدی برای استان با استفاده از ارتقای بهره وری و افزایش درآمدهاست افزود: فروش دارایی‌های مازاد، ارتقاء بهره مالکانه معادن و افزایش مشارکت بخش خصوصی می‌تواند در راستای ارتقای درآمد‌های استان موثر باشد.

استاندار همچنین افزود: کشت‌های گلخانه‌ای برای کاهش هدر رفت منابع آب، افزایش قیمت گذاری محصولات کشاورزی، تسریع در اجرای کریدور شمال به جنوب از طریق پروژه اینچه برون به شاهرود از جمله مواردیست که توجه ویژه به آن‌ها در بودجه سال آینده می‌تواند به پیشبرد اهداف توسعه استان کمک کند.

استاندار گفت: تقاضا داریم برای حضور گلستانی‌ها در سفر هیئت دولت به کشور ترکمنستان جای ویژه‌ای تعیین شود تا بتوانیم بسیاری از مراودات بین المللی خود را بهبود بخشیم.

وی همچنین افزود: نحوه توزیع مالیات ارزش افزوده در کشور با توجه به جمعیت شهری و روستایی ۷۰ به ۳۰ در نظر گرفته می‌شود در حالی که گلستان تقریباً از جمعیت شهری و روستایی مساوی برخوردار است که باید در توزیع منابع و بهره مندی‌ها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار