عضو هیئت رئیسه مجلس:

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: سهم فعلی شرکت‌های دانش‌بنیان از محل درآمدهای ناخالص ملی کمتر از یک درصد است که باید به ۱۰ درصد افزایش یابد.

سهم فعلی شرکت‌های دانش‌بنیان کمتر از یک درصد است

به گزارش گلستان 24، سید محسن دهنوی در جلسه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان گلستان اظهارکرد: قانون جهش تولید دانش بنیان تا پایان فروردین ابلاغ می شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: بهره مندی شرکت‌های دانش‌بنیان از محل درآمدهای ناخالص ملی سنخیتی با جایگاه و ظرفیت بالای مباحث علمی و فناوری ندارد و نیازمند بازنگری جدی است.

وی ادامه داد: قانون جهش تولید دانش بنیان تا پایان فروردین ماه ابلاغ می شود که وظیفه مندی همه نهادها و سازمان‌های حاکمیتی و اجرایی در آن منظور شده است.

دهنوی ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۱ مبلغ، هفت هزار میلیارد ریال در ردیف وزارت علوم تحقیقات و فناوری برای توسعه تجهیز پارک‌های علم و فناوری پیش‌بینی شده که امیدواریم به صورت عادلانه در سطح کشور توزیع شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزی، دامداری و صنایع تبدیلی از جمله مزیت های گلستان است که تاکنون توجه ویژه‌ای به آن نشده و ضرورت دارد شرکت‌های دانش بنیان به سراغ این ظرفیت‌های بومی گلستان هدایت شوند.

دهنوی افزود: گلستان در تولید بسیاری از محصولات زراعی مانند توتون در زمره استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود اما متأسفانه گرفتار خام‌فروشی مزمن بوده و ایجاد واحدهای فراوری یک ضرورت غیر قابل انکار است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار