امام جمعه علی آباد کتول:

امام جمعه شهرستان علی آباد کتول با تاکید بر این موضوع که دلالی در ابعاد مختلف اقتصادی کشاورزی، مانند بسیاری از نقاط ، توتون را فرا گرفته ، گفت: همان طور که شرکت دخانیات با افزایش خدمات برای کوتاه کردن دست دلالان تلاش می کند سایر بخش ها نیز باید با عملکرد خودشان بتوانند این بخش را اصلاح کنند.

دلالی در حوزه توتون و ضربه زدن به توتونکاران هم ورود کرده است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حجت الاسلام سید علی مهدی نژاد امروز در دیدار با مدیر مجتمع دخانیات گلستان ، اظهار کرد: باور دارم یک جریان مخرب اقتصادی آنچنان در بدنه نفوذ کرده که نمی گذارد ذائقه مردم شیرین بماند.

وی افزود: هر وقت اقدام و عملی در جهت رفاه مردم صورت گیرد این جریان مخرب ملی اجازه عمق یافتن آنرا نمی دهد.

امام جمعه شهرستان علی آباد تصریح کرد: کشوری با این همه امکانات که در راس آن یک مقام عالی در ابعاد عملی وتقوا وجود دارد شایسته نیست مردم اینگونه در مشکلات باشند.

مهدی‌نژاد گفت: در موضوع کشت توتون ، منطقه شهرستان علی آباد کتول استعداد بسیار زیادی برای رونق بخشی بیشتر در این زمینه دارد.

وی اظهار کرد: بسیاری از خانواده های نیازمند در روستاهایی مانند برفتان یا پیچک محله و.... درامر کاشت ، برداشت و دسته بندی یا مسائل جانبی توتون مشغول بوده و از این را ارتزاق می‌کنند.

مهدی نژاد اضافه کرد: به عقیده من در کوتاه کردن دست دلال که فقط منفعت طلبی شخصی داشته، باید با افزایش خدمات و تقویت اعتماد سازی و از سوی دیگر بالا رفتن درک کشاورزان با آن مقابله شود.

امام جمعه شهرستان علی آباد کتول گفت: حال که این دیدگاه در جهت حمایت از کشاورزی و توتون که شغل مهمی در استان و منطقه علی آباد کتول محسوب می شود، به مبارکی رقم خورد ، همه مردم و مسئولین دست اندرکار باید از آن حمایت کنند

وی پیرامون بسته حمایتی شرکت دخانیات ایران از کشاورزان توتونکار گفت: درباره طرح حمایتی که به تازگی اجرائی شده است، کشاورزان را خوشبین و امیدوار کرده است.

وی افزود: از نظر شرع، اخلاق و قانون کشاورز نیز موظف است نسبت به این تعهدات پایبند باشد.

حجت الاسلام مهدی نژاد در پایان بیان کرد: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان مستمعین بیشتری در نماز جمعه حضور پیدا می کنند باید بیشتر بحث حمایت از کشاورزی و کشاورز در ابعاد مختلف مانند توتونکاری را حمایت بیشتری کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار