دیرکل راه و شهرسازی گلستان خبرداد؛

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: گلستان در طرح جهش تولید مسکن در رتبه هفتم کشوری است و اگر می‌خواهیم رتبه خود را ارتقا دهیم لازمه آن تأمین زمین است.

رتبه هفتم کشوری گلستان در طرح جهش تولید مسکن

به گزارش گلستان 24، حسین محبوبی اظهار کرد: ۲۱۰ هکتار زمین برای طرح جهش تولید مسکن در استان تأمین شده و امسال هم به دنبال مذاکره، الحاق و تغییر کاربری و استفاده از زمین‌های دولتی هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: در جلسه‌ای که با استاندار داشتیم اعلام شد تا دستگاه‌های دولتی در زمان مشخص اراضی دولتی مازداد خود را به ما اعلام کنند.

محبوبی گفت: گلستان در طرح جهش تولید مسکن در رتبه هفتم کشوری است و اگر می‌خواهیم رتبه خود را ارتقا دهیم لازمه آن تأمین زمین است.

وی بیان کرد: همچنین جلسه‌ای با بانک‌ها در خصوص طرح‌های خودمالکی داشته و بیان شد تا بانک‌ها همراهی لازم را با این طرح داشته باشند تا در این بخش هم جلو برویم.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: قیمت تمام شده‌ای که وزارتخانه در طرح جهش تولید مسکن، اعلام کرده حدود چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ازای هر مترمربع و با فهرست بهای سوم سه ماهه سال ۱۴۰۰ است.

وی عنوان کرد: این عدد، قیمت تمام شده نهایی نیست و هر سال که فهرست بها اعلام شود تعدیل به آن تعلق می‌گیرد و ساختمان طبق قیمت تمام شده تحویل مردم داده می‌شود.

محبوبی با بیان اینکه در قیمت نهایی هزینه پیمانکار به علاوه سود وی در نظر گرفته می‌شود، گفت: بعد از مناقصه و ورود انبوه سازان آنها نظر خود را اعلام می‌کنند که آیا این عدد را قبول دارند و یا برآورد خود را اعلام می‌کنند که ما آن را به وزارتخانه اعلام خواهیم کرد.

وی بیان کرد: اقساط ۲۰ ساله بوده و بعد از دوره تنفس آغاز می‌شود و در شورای عالی مسکن تصمیم دارند اقساط را پلکانی کرده که هنوز مصوبه‌ای در این خصوص ابلاغ نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اضافه کرد: در صورت پلکانی شدن اقساط به تدریج با افزایش درآمد افزایش خواهد داشت.

وی عنوان کرد: از قول مدیر عامل شهرهای جدید اعدادی در حدود ۱۰ الی ۲۰ میلیون برای اقساط تومان اعلام شد که این امر برای شهرهای ما صحت ندارد و اقساط همان حدود ۳.۵ الی پنج میلیون تومان برآورد شده که باز هم این عدد تحت تأثیر سود بانکی برای دهک‌های مختلف و پلکانی شدن اقساط قرار می‌گیرد که هنوز در این خصوص تصمیم‌گیری نشده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار