معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس:

معاون فنی و بازرسی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: هم اکنون ۴۴ هزار کلاس درس سیستم گرمایشی استاندارد ندارند و طبق برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری سیستم گرمایشی ۱۵ هزار کلاس‌ در مدارس کشور استانداردسازی می شود.

۴۴ هزار کلاس درس سیستم گرمایشی استاندارد ندارند

به گزارش گلستان 24، داریوش ورناصری در مراسم معارفه تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز گلستان به گرگان سفر کرده است، اظهار کرد: با اجرای طرح مدیریت سبز در فضاهای آموزشی شاهد ۳۵ تا ۴۵ درصد صرفه‌جویی در مصارف انواع انرژی خواهیم بود.

ورناصری در خصوص مدارس عشایر خاطرنشان کرد: برای بهبود فضاهای آموزشی عشایر از سال گذشته تصمیم گرفته شد یک‌ سری تجهیزات مناسب در اختیارشان قرار دهیم که تعدادی چادر و کانکس ارسال کردیم و تعدادی هم امسال ارسال خواهیم کرد.

وی یادآور شد: ۱۳ استان کشور دارای عشایر هستند که امکانات لحاظ شده، بین‌ آنها توزیع شده و این‌ روند ادامه خواهد داشت.

معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز با اشاره به بازگشایی مدارس و وجود ویروس کرونا، گفت: با توجه به این شرایط یکی از شاخص‌های اصلی ما در رعایت معماری و طراحی تهویه به ویژه سرویس‌های بهداشتی است زیرا سرویس‌های بهداشتی مدارس ارتباط مستقیم با کرونا دارد.

۵ هزار مدرسه  سرویس بهداشتی و آبخوری مناسب ندارد

ورناصری تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که پنج هزار فضای آموزشی سرویس بهداشتی و آبخوری مناسبی ندارند که کار مناسب‌سازی را از سال گذشته آغاز کرده ایم.

به تاکید وی تهویه مناسب باید در همه مدارس رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: هفت هزار پروژه این سازمان در دست اجرا دارد که بخشی از اعتبارات ساخت این پروژه‌ها از محل منابع ملی و بخشی دیگر از محل کمک‌های خیرین تامین می‌شود که سهم خیرین و مشارکت آنها در کشور بین ۳۵ تا ۵۰ درصد است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار