استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت : برای توسعه متوازن استان باید شهرداری های درآمد زا داشته باشیم.

توسعه متوازن گلستان نیازمند درآمدزا شدن شهرداری ها

به گزارش خبرنگار گلستان 24، علی محمد زنگانه در نخستین نشست هم اندیشی روسای شورای اسلامی بخش، شهر و شهرستان با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری‌های ما وضعیت درآمد زایی مناسبی ندارند اظهار کرد: برای درآمد زایی شهرداری‌ها بررسی‌های عمیقی انجام شده و به نتایج مثبتی هم رسیده است.

وی افزود: ایجاد منابع پایدار در شهرداری‌ها منجر به توسعه شهر و برخورداری شهروندان از امکانات می‌شود.

استاندار گلستان همچنین ادامه داد: درآمد سرانه خانوار گلستانی نصف میانگین کشوری است که باید با چشم انداز مشترک با شورا‌ها و شهرداری‌ها زمینه تحقق این درآمد سرانه را در افق ۱۴۰۴ به میانگین ملی برسانیم.

دکتر زنگانه گفت: با همت مردم، مدیران، تشکل‌های غیردولتی، سازمان‌های مردم نهاد و شورا‌ها می‌توان تحول مورد نظر را در استان ایجاد کرد.

استاندار گلستان با اشاره به سفر رئیس جمهور به گلستان گفت: خوشبختانه در این سفر مصوبات بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف مانند زیر ساخت‌های کشاورزی، آب، برق، راه و گردشگری داشتیم.

او یادآور شد: در انتهای سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی از محل مصوبات سفر به استان تزریق شد تا بتوانیم با پرداخت معوقات پیمانکاران؛ پروژه‌های راکد را به حرکت درآوریم.

بصیر نیا عضو شورای شهر گرگان و شورایعالی کشور هم در این نشست از برگزاری نخستین همایش رئیسان شورا‌های اسلامی استان‌های سراسر کشور در روز‌های ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت به میزبانی گرگان خبر داد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار