دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان:

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان گفت: خوشبختانه لایحه‌ اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بررسی و به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است و براساس آن کالای قاچاق علاوه بر مبادی ورودی کشور در هر نقطه کشف شود قاچاق محسوب خواهد شد و براساس آن جرائم و مجازات تعریف شده را قانون گذار در نظر گرفته است.

 لایحه‌ اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به تصویب مجلس رسیده است

به گزارش گلستان 24، رضا انتصاری در نشست مشترک با مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان اظهار کرد: قاچاق، پدیده شوم و مخربی است که صدمات فراوانی بر پیکر اقتصاد ملی کشور وارد کرده و فعالیت اقتصاد رسمی، برنامه ها و سیاست‌های کشور ما را با چالش فراوان مواجه نموده است.

وی در ادامه تصریح کرد: مقام معظم رهبری در راستای سیاست اصولی مقابله با این پدیده شوم، طی سنوات اخیر گفتمان اقتصاد مقاومتی را مطرح نموده اند که تحقق آن، مستلزم برنامه‌ریزی در رفع نقیصه های موجود در اقتصاد و اصلاح و بهبود آن‌هاست.

رضا انتصاری تاکید کرد: در گذشته ضعف قانونی در امر کالای قاچاق، مبارزه با این پدیده شوم را تنها به مرزها محدود کرده بود که با اصلاح قانونی این مسئله در هر نقطه ای از کشور تسریع پیدا کرده و این مهم کار را برای مسئولان امر در استان ها دو چندان کرده است.

 

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان در پایان از قضات شعبات ویژه قاچاق کالا و ارز در جهت بررسی پرونده ها در وقت های مقرر و صدور رأی تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه این نشست مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان گفت: بر اساس قانون هر فعل یا ترک فعلی که موجب نقض تشریفات قانونی مربوط به ورود و خروج کالا و ارز شود و براساس این قانون و یا سایر قوانین، قاچاق محسوب و برای آن مجازات‌

 تعیین شده بود.

حسام خاطرنشان کرد: خوشبختانه لایحه‌ اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بررسی و به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است و براساس آن کالای قاچاق علاوه بر مبادی ورودی کشور در هر نقطه کشف شود قاچاق محسوب خواهد شد و براساس آن جرائم و مجازات تعریف شده را قانون گذار در نظر گرفته است.

وی افزود: در استان گلستان با وجود آن‌که یک مرز 450 کیلومتری خشکی و دریایی داریم اما از استان های امن از نظر قاچاق محسوب می شود و امیدواریم با تدابیری که اندیشیده شده است شاهد کاهش قاچاق از مبادی ورودی استان نیز باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار