سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان:

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: تصمیم دولت بر حذف یارانه نیست بلکه نگاه دولت بر ساماندهی درست و عدالت محوری در موضوع تخصیص یارانه نان است.

هدف دولت توزیع عادلانه یارانه نان است

به گزارش گلستان 24، سید محمد دهنوی اظهار کرد: یکی از چالش‌های بزرگ کشور موضوع قاچاق است که در بسیاری از موارد مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

وی افزود: یکی از مسائلی که موضوع قاچاق و تخلف در آن دیده می‌شود موضوع آرد است و در راستای ساماندهی بهتر، نظارت و برخورد با تخلف‌های احتمالی، بررسی‌هایی را در استان انجام داده و به جمع‌بندی‌هایی رسیدیم و موضوع را با وزارتخانه هم مطرح کردیم و مقرر شد راهکارهای نظارتی ما در استان به صورت پایلوت اجرایی شود.

دهنوی گفت: ما به اندازه کافی گندم و آرد در استان داریم و به هیچ عنوان کمبودی در موجودی ها وجود ندارد.

وی بیان کرد:  تصمیم دولت بر حذف یارانه نیست بلکه نگاه دولت بر ساماندهی درست و عدالت محوری در موضوع تخصیص یارانه است.

دهنوی افزود: تصمیم دولت این است که همان میزان یارانه ای که تا امروز ارائه می‌کرده را همچنان ارائه خواهد کرد فقط روش پرداخت تفاوت خواهد داشت

وی تصریح کرد: قوت غالب مردم جامعه نان است و دولت این موضوع را با جدت مد نظر دارد و ما نیز در استان تابع تصمیمات دولت هستیم و تاکنون هیچگونه دستورالعمل جدید به استان ابلاغ نشده است

دهنوی گفت: دولت بنا دارد میزان یارانه نان که به نانوایی‌ها و کارخانه‌ها پرداخت می‌کرد را مستقیم به مردم پرداخت کند و اینکه این مسیر چگونه اجرایی خواهد شد، اطلاع‌رسانی می‌شود.

لازم به ذکر است بر اساس مصوبات جلسه مقرر شد نظارت دانشگاه علوم پزشکی بر میزان کیفیت تولید نان در نانوایی‌ها افزایش یافته و با جدیت بیشتر وارد عرصه شوند.

همچنین فرآیند نظارت کلان بر نانوایی‌ها بر عهده فرمانداران قرار گرفت و بازوی اجرایی این عرصه سازمان جهاد کشاورزی است.

صنف به هیچ عنوان اجازه دخالت در ثبت سفارش آرد نانوایی ها از کارخانه را ندارند و در صورت مشاهده به عنوان تخلف آشکار به مرجع قضایی معرفی خواهند شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار