استاندار گلستان:

استاندار در نخستین جلسه ستاد مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها:هیچ کمبودی در حوزه کالاهای اساسی مورد نیاز استان نداریم .

کمبودی در حوزه کالاهای اساسی نداریم

به گزارش گلستان 24، علی محمد زنگانه در نخستین جلسه ستاد مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها با حضور دکتر پاپی زاده، معاون وزیر جهادکشاورزی برگزار شد اظهار کرد: در حوزه ذخیره کالاهای استراتژیک هیچ جای نگرانی نیست و به اندازه کافی کالاهایی که مشمول این طرح هستند در استان وجود دارد.

وی افزود: قرارگاه شهید امانی در دو حوزه اقتصادی و اجتماعی و کمیته ها و کارگروه ها، به صورت کاملاً شفاف و با تقسیم کار مشخص ایجاد شده و هدف این است که اجزای مختلف این دو حوزه در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، اقناع سازی، امنیتی، انتظامی، اقتصادی بتوانند به صورت کاملاً هم افزا و هماهنگ در استان اقدام کنند .

وی گفت:در حال حاضر به شدت ضروریست که مردم را در خصوص مزایای اجرای این طرح در دراز مدت برای اقتصاد کشور، برای معیشت به خصوص مردمی که در دهک های پایین هستند آگاه کنیم و مردم باید بدانند، یارانه هایی که قبلاً پرداخت می شده، به گروه های هدف نمی رسیده و افراد برخوردار بیشتر استفاده می کردند.

زنگانه با اشاره به حوزه انرژی گفت: کسی که فاقد خوردرو است، از یارانه بنزین استفاده نمی کند اما فرد برخوردار، ممکن است چندین خودرو داشته باشد و از یارانه بیشتری استفاده می کند؛ همچنین در گاز، برق از ظرفیت بیشتری استفاده می کند.

استاندار افزود :اگر این یارانه، مستقیما به دهک های پایین پرداخت شود و افراد برخوردار، هزینه مصرف خود را به صورت واقعی بپردازند، اتفاق خوبی رخ می دهد و جلوگیری از اسراف و قاچاق، از مزایای آن است.

استاندار از رسانه ها، فضای مجازی، افراد ذی نفوذ خواست برای اقناع سازی اجتماعی تلاش کنند.

وی از تمامی دستگاه ها خواست با تمامی توان از مردم رفع ابهام کنند .

زنگانه افزود : کسانی که درباره واریز نشدن کمک معیشتی سوال دارند می توانند هم از طریق درگاه اینترنتی و هم از طریق ارتباط با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رفع ابهام کنند.

وی از تعزیرات حکومتی، صمت و جهاد کشاورزی خواست اقدامات مربوط به تنظیم و نظارت بر بازار را با جدیت در دستور کار قرار دهند.

استاندار اظهار امیدواری کرد این اصلاح اساسی در نظام اقتصادی کشور که باید زودتر از این اتفاق می افتاد، با کمک و همراهی مردم عزیز به شکل هرچه بهتر اجرا شود.

زنگانه مردم را به خویشتنداری و صبوری دعوت کرد و افزود: اطمینان می دهیم که رئیس جمهور، فردی صادق الوعد است و این در استان به ما اثبات شده است و در استان شاهد بودیم که پس از سفر رییس جمهور، با وجود اینکه در پایان سال انجام شد، در شب عید نزدیک به ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقد تصویب و به استان پرداخت شد که چنین تجربه ای در استان اصلا وجود نداشت و به طرح های عمرانی تزریق شد و این نشان می دهد دولت به هریک از قول هایی می دهد عمل می کند.

عباس پاپی زاده معاون وزیر کشاورزی در این جلسه گفت: برای رفع کمبود روغن خوراکی با توجه به اینکه کل نیاز استان گلستان دو هزار و ۴۰۰ تن است به دستور وزیر کشاورزی علاوه بر نیاز استان ۴۰۰ تن بیش از نیاز استان یعنی دو هزار و ۸۰۰ تن نهاده مورد نیاز کارخانه‌های روغن کشی به گلستان اختصاص داده شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار