سرپرست فرمانداری گرگان:

سرپرست فرمانداری گرگان گفت: گردش، مالی گلستان 40 هزار میلیارد تومان است و این در حالی است که اگر پتروشیمی راه اندازی میشد و برای ساخت آن کارشکنی نمیشد هم اکنون گردش مالی استان 800 هزار میلیارد تومان در سال بود.

گردش، مالی گلستان 40 هزار میلیارد تومان است/دور زدن مردم توهین به شعور آنان است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، عیسی پایین محلی در نخستین جلسه شورای اداری بعد از دریافت حکم فرمانداری گرگان در جمع خبرنگاران و مدیران این شهرستان اظهار کرد: گلستان فقیر ترین استان کشور بعد از سیستان و بلوچستان است و مشخص نیست به رغم وجود ظرفیت های درآمدزا، چرا برخی با کارشکنی مانع توسعه استن و استقرار طرح های اقتصادی و گردشگری در مرکز استان می شوند .

وی افزود: در حال حاضرگلستان برای مسافران و گردشگران یک استان عبوری است که فقط جمع آوری زباله هایشان روی دوش این استان است و  شهرهای دیگر را برای اسکان انتخاب می کنند.

پایین محلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشارخ به حذف ارز ترجیحی و مشکلات معیشتی مردم به رغم پرداخت یارانه ها هم گفت: معاش مردم دچار مشکل شده است و باید برای برون رفت از این مشکل نظارت ها بیشتر شود.

وی افزود: نانوایی های بسته و کمبود مکان های پخت و نان و گران شدن نان آزاد مشکلات زیادی را برای مردم بوجود آورده است.

پایین محلی عنوان کرد:17 نانوایی فانتزی و 23 نانوایی آزاد در گرگان داریم و متاسفانه دولت بدون اطلاع قبلی سهمیه آرد سوبسیدی نان فانتزی ها را قطع کرد که این نانوایی ها به دلیل تعهداتی که داشتند دچار مشکلات مالی زیادی شدند و این مساله باید از قبل به انها اطلاع رسانی و سپس قطع می شد نه اینکه یک شبه این اتفاق رخ دهد.

سرپرست فرمانداری گرگان ادامه داد: 320 هزار میلیارد تومان بابت ارز ترجیحی پرداخت میشد که 30درصد آن به کف جامعه هم نمیرسید و مابقی آن در دست کارتل های اقتصادی بود.

وی افزود: مشکل دیگر ارز ترجیحی این بود که در همین مدت هم با وجود این ارز باز هم این 8 قلم کالای اساسی افزایش داشت.

پایین محلی اظهار کرد: دور زدن مردم توهین به شعور آنان است و مردم ما مستحق این رفتار نیستند.

وی گفت: اگر مدیری پرهزینه و کم بازده باشد ماندش به مصلحت نظام و مردم نیست ، حتی اگر شخص من باشد.

سرپرست فرماندار ی گرگان تصریح کرد: تنش های آبی در شهرستان گرگان وجود دارد و باید طوری مدیریت کنیم که همه حتی به اندازه کم، از داشتن آب شرب برخوردار باشند نه اینکه عده ای بدون آب باشند و عده ای به راحتی آب مصرف کنند.

وی افزود: چنانچه مدیران شهرستانی می خواهند از مرکز استان خارج شوند باید فرماندار و فرمانداری در جریان این خروج قرار بگیرند تا در موقع نیاز به آنها دسترسی داشته باشیم.

به گقته پایین محلی طرح های بر زمین مانده امروز هزینه گزافی بر روی دست دولت برای اجرا گذاشته اند.

وی افزود: متاسفانه در برخی دستگاه های اجرائی قوانین من درآوردی  مانع توسعه استان شده است و همین مساله برای مردم و سرمایه گذاران مسکلات زیادی را ایجاد کرده و از سوی دیگر مانع اشتغالزایی و خلق پول برای استان شده است.

پایین محلی با اشاره به اینکه ایارن یک شکور استزاتژیک است، گفت: از این نظر استراتژیک هستیم که بازتاب خبرهای منفی و مثبت ایران به سرعت در سرتاسر جهان پخش می شود و نشان دهنده اقتدار نظام و ولایت فقیه در مدیریت کشور در برابر تهدیدهای دشمنان است.

وی افزود: باید امروز به دنبال گره گشایی از کار مردم باشیم و به گفته حضرت علی (ع) هر کسی که به دنبال پست می رود ملعون است و داشتن این پست ها  فقط برای این است که مشکلات مردم بررسی و گره گشایی شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار